Na drie jaar keert Bruna weer terug met een televisiecommercial. De campagne, gericht op de feestdagen, heeft als titel: ‘Met Bruna geef je zoveel meer’.
Met deze nieuwe campagne wil Bruna zich positioneren als de winkel die meer biedt dan boeken, tijdschriften en kantoorartikelen.
‘Bruna heeft ook knutselspullen, bordspellen, wenskaarten en kansspelloten. Dat zijn allemaal producten die iedereen rond sinterklaas en kerst wilt hebben,’ vertelt Carla Dekkers, campagne marketeer Bruna.
In de commercial draait het dan toch om een boek. Floris Cornelissen van Giesbers Retail legt het uit: ‘We benadrukken het brede assortiment, maar we laten ook zien dat een boek avonden leesplezier is, een vlucht uit de werkelijkheid of zelfs een blijvende jeugdherinnering kan zijn. Bovendien zijn boeken een populair cadeau tijdens de feestdagen.’
Naast de tv-commercial ontwikkelde bureau Giesbers Retail (digital) out of home uitingen, instore materialen, de folder en een tweetal korte commercials in een joint promotion met PostNL en Nederlandse Loterijen.