Tijdens de zogenaamde “Industry Week” in Orlando/USA werd COLOP onlangs onderscheiden met de meest prestigieuze prijs in de kantoorartikelenindustrie voor Noord-Amerika. De NAOPA (North American Office Product Award) van OPI is de meest begeerde prijs in Noord-Amerika in de kantoorartikelensector. “We zijn erg blij met deze prijs en het is weer een internationale bevestiging voor onze productinnovatie”, benadrukken Christoph Skopek en Franz Ratzenberger, Managing Directors van COLOP Digital.
De e-mark is een app-gestuurde mobiele printer en markeerapparaat ontwikkeld door COLOP. Het innovatieve product is nu twee jaar op de markt en overtuigt door zijn veelzijdige toepassingsmogelijkheden. Tijdens de prijsuitreiking in Florida werd het product genomineerd in de belangrijkste categorie “Core Business Product”. Toonaangevende wereldmerken zoals 3M en Avery waren ook vertegenwoordigd op de shortlist. Uiteindelijk besliste een jury van topklasse in het voordeel van het COLOP e-merk. In een feestelijke setting ten overstaan van enkele honderden gasten werd de prijs aan Christoph Skopek en Franz Ratzenberger overhandigd door NAOPA-vertegenwoordiger Janet Bell.
Niet alleen in Noord-Amerika, maar vooral in Europa geniet het e-keurmerk grote populariteit. In totaal zijn er al duizenden e-markeringen verkocht sinds de marktintroductie in 2019. De belangrijkste reden voor de grote populariteit van de productinnovatie uit Wels is het brede scala aan toepassingsmogelijkheden: Met de e-mark, die in combinatie met een app werkt, kunnen met een eenvoudige zijwaartse beweging individuele en full-color opdrukken op uiteenlopende materialen worden aangebracht.
e-mark al beschikbaar in meer dan 60 landen wereldwijd
De Covid 19-pandemie heeft het momentum van geplande internationale lanceringen vertraagd. Deelname aan wereldwijde vakbeurzen moest maandenlang worden geannuleerd. De laatste weken is echter een duidelijke opleving merkbaar, reeds eind oktober nam Colop met groot succes deel aan de GITEX in Dubai. Begin 2022 zal het e-keurmerk aan een breed internationaal publiek worden gepresenteerd op onder meer de CES (Consumer Electronic Show) in Las Vegas en op het MWC (Mobil World Congress) in Barcelona.
Het e-keurmerk is momenteel verkrijgbaar in meer dan 60 landen wereldwijd. De totale verkochte hoeveelheid ligt ver in de 5-cijferige range, en verdere productversies zijn gepland.
Nieuw managementduo bij COLOP Digital
De bedrijfsleiders Christoph Skopek en Franz Ratzenberger leiden nu gezamenlijk COLOP Digital. COLOP Digital werd in 2019 opgericht en ontwikkelt moderne elektronische app-gestuurde markeerapparaten en mobiele printers voor de B2B-sector, maar ook voor de B2C-sector. De e-markering heeft al verschillende internationale prijzen ontvangen.
COLOP is wereldwijd actief vanuit Wels en levert aan 130 exportmarkten.
COLOP werd in 1981 door Karl Skopek in Wels opgericht en produceert het merendeel van zijn stempelproducten op de hoofdzetel in Oostenrijk en op een tweede locatie in Tsjechië. In totaal worden 130 exportmarkten regelmatig beleverd, het exportpercentage ligt boven de 98 procent. De onderneming heeft wereldwijd 580 mensen in dienst, van wie 200 in Oostenrijk.
De onderneming is actief in drie bedrijfssegmenten: Naast de traditionele postzegelsector is de onderneming nu ook actief in de elektronisch-digitale sector met COLOP Digital en in het segment van de creatieve geschenken en hobby’s met COLOP Arts & Crafts. Het wereldwijde distributienetwerk werd in de afgelopen jaren geconsolideerd via ondernemingen en participaties in 15 landen (Oostenrijk, Duitsland, Zweden, Groot-Brittannië, Tsjechië, Roemenië, Hongarije, Slowakije, Frankrijk, Bulgarije, België, Polen, Spanje, China en India).
De twee managing directors van COLOP Digital Christoph Skopek (m. ) en Franz Ratzenberger (r. ) bij de uitreiking van de prijs in Orlando door Janet Bell van NAOPA (l. ).