KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Blog»Column Joost: AI raakt ook u!
Blog

Column Joost: AI raakt ook u!

1 mei 20242 Min leestijd
367 berichten vol inspiratie en informatie kbm
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Ik had recent een interessant gesprek met een aanbieder van software om klantcontacten te
stroomlijnen. Deze leverancier hielp grotere bedrijven in de office sector om alle interne documenten snel te kunnen koppelen als een klant een vraag had, over bijvoorbeeld een verkeerde levering.
Een complex proces, omdat een orderbon, contactgegevens van een klant en dergelijke zaken
niet altijd uit hetzelfde systeem komen. Aan de ene kant bood de snelle opkomst van Artificial
Intelligence (AI) dat bedrijf enorme kansen, omdat ze via AI veel sneller al die data bij elkaar konden
brengen. Aan de andere kant betekent het voor hun klanten dat ze met minder servicepersoneel
toekunnen. Leuk voor de klant, maar minder voor deze leverancier, die leeft van het aantal gebruikerslicenties. Daar hebben ze inmiddels wat op gevonden, door het aanbieden van zogeheten
AI-licenties voor de bots naast hun bestaande gebruikerslicenties voor de mensen.

AI was er al langer, maar is dik een jaar na het vrijgeven van ChatGPT nog altijd een hot topic. En
het raakt op termijn iedereen. Niet alleen de docent die niet meer weet of een werkstuk wel door
de leerling zƩlf is gemaakt, of de copywriter die overbodig is geworden. Het zal op termijn een flink
aantal functies of werkzaamheden op het werk overbodig maken.

Heeft dit ook gevolgen voor al de bedrijven die nu office producten leveren? Wie kan ik dat beter
vragen dan ChatGPT zelf, die direct met een antwoord komt: ā€œOp de lange termijn zal Artificial
Intelligence (AI) bedrijven die kantoorbenodigdheden, kantoormachines en/of kantoormeubilair
leveren, helpen bij het verbeteren van efficiƫntie, het bieden van gepersonaliseerde ervaringen, het
uitvoeren van voorspellend onderhoud, het verbeteren van gebruikerservaringen en het stimuleren
van nieuwe zakelijke modellen. Dit zal resulteren in kostenbesparingen, hogere klanttevredenheid
en nieuwe inkomstenstromen.ā€

En zoals wel vaker, kan ik daar maar een ding aan toevoegen; doe er uw voordeel mee!

Lees hier het vorige column.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelSoennecken haalt doelen in 2023
Volgende artikel Messe Frankfurt concentreert aanbod kantoorartikelen op Paperworld in Dubai

Gerelateerde berichten

367 berichten vol inspiratie en informatie kbm

Don’t shoot the messenger

Hagelslag

Hagelslag

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!