Visie – UPTIME is een must voor maximale klantentevredenheid. Service verschuift van een transactioneel break fix-model naar een op abonnementen gebaseerd model dat gericht is op het maximaliseren van product-uptime. De verwachtingen van klanten veranderen. Meer dan ooit zijn klanten op zoek naar Service Level Agreements (SLA’s) die de uptime van het product garanderen. Het wordt steeds belangrijker om ervoor te zorgen dat de downtime wordt geminimaliseerd (of bij voorkeur geëlimineerd). In deze uptimewereld ligt er veel meer de nadruk op voorspellend onderhoud – proactief materiaal repareren voordat het faalt, dit om optimaal product-time en klanttevredenheid te garanderen.
Een groot aantal devices zijn essentieel onderdeel van ons bestaan. Hierdoor stijgt de vraag naar continuïteit van deze devices. De gebruiker gaat ervan uit dat wanneer je iets bestelt het er zo snel mogelijk is, inclusief full service installatie en ondersteuning. Wanneer er daarna een defect of retourzending noodzakelijk is, verwacht de klant hetzelfde enthousiasme in de retourzending of het reparatietraject. In een markt waarin het verschil van behoefte tussen een zakelijke gebruiker of reguliere consument nivelleert, biedt dit volop kansen. Als leverancier wil je een verrassend complete dienstverlening aanbieden en tevens jezelf positief onderscheiden op een negatief geladen moment. Door de krachten te bundelen is dat exact wat ComServe Group biedt.
De doelstelling van ComServe Network
Stan Walterbos, managing director ComServe; “de enige constante factor is de steeds sneller wordende verandering in een markt waarin reparatie, refurbishment en lifecycle solutions steeds meer aandacht krijgen. Reparaties verschuiven van centraal naar decentraal. De gebruiker wenst continuïteit, zo snel mogelijk en op elke locatie. Snelle doorlooptijden en een hoge kwaliteit zijn dan essentieel, iets waar we bij ComServe goed in slagen. Door het direct toevoegen van de logistieke slagkracht van Brand New Service kunnen wij in één keer de gewenste flexibiliteit bieden die de markt vraagt. Service waar je maar wilt en wanneer je maar wilt! Thema’s als 24/7 full service bezorging & installatie, reparatie on- & off-site, 4-uurs vervangservice, refurbishment en retourstromen kunnen nu volledig door onze eigen mensen & operaties uitgevoerd worden”.
De ambitie van Brand New Service
Sebastiaan d’Anjou, managing director Brand New Service; “1,5 jaar geleden zijn we gestart met een duidelijke visie op de aftersales & servicemarkt. Met de overname van ProAssist eind 2016 hebben we een unieke kans gegrepen voor een mooie basis. De positieve resultaten die we in 2017 hebben geboekt, hebben geleid tot een sterke groeiverwachting. Onder de gezamenlijke naam ComServe Group bereiken we direct de gewenste omvang. Met 250 collega’s en een omzet van fors boven de 20 miljoen kunnen we ons weer gaan richten op een volgende fase van onze buy&build strategie. Naast een aantal mooie nieuwe klanten liggen er innovatieve concepten klaar. Tevens zullen we ons blijvend oriënteren op het gebied van over te nemen bedrijven, zeker als dit past bij onze visie en onze propositie versterkt”.