KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Achtergrond»Corona snoept kwart omzet weg van BIC Stationery
Achtergrond

Corona snoept kwart omzet weg van BIC Stationery

19 februari 20212 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

De omzet van BIC Stationery daalde in 2020 met 23,2 procent naar € 575,6 miljoen. In 2019 werd nog 774 miljoen euro omgezet. Q2 was het slechtste kwartaal met een omzetdaling van meer dan 30 procent. Over het hele jaar haalde de divisie toch nog een winst van € 33,3 miljoen, ongeveer 50% lager dan in 2019.

In Europa daalde de omzet met minder dan 10 procent en de regio deed het dus relatief goed. gemiddeld eencijferige cijfers. Ondanks een uitdagend back-to-school (BTS) -seizoen als gevolg van onzekerheden rond heropeningen van scholen, zei BIC dat het marktaandeel in het VK, Frankrijk en Spanje heeft vergroot. Er waren positieve ontwikkelingen in segmenten zoals kleur, waar lockdowns de vraag naar kunstactiviteiten deden toenemen.

Wereldwijd

Buiten Europa daalde de omzet aanzienlijk meer In Noord-Amerika daalde de omzet met ongeveer 12%, voornamelijk als gevolg van de sluiting van scholen waardoor het BTS-seizoen werd vertraagd en een daling in het kanaal voor kantoorproducten. In Latijns-Amerika daalde de omzet met bijna 15%. In Mexico, het enige land waar de scholen in september niet meer open gingen, daalde de totale markt voor kantoorbenodigdheden met 18,4% in waarde. In India bijvoorbeeld daalde de verkoop met meer dan 40%.
In het Midden-Oosten en Afrika daalde de omzet ook met dubbele cijfers.

Groei in e-commerce

In de presentatie van de resultaten benadrukte BIC de algemene groei van het bedrijf in e-commerce in 2020, die steeg tot 7,3% van de omzet, tegenover 5,3% in 2020. Dit omvatte een stijging van 85% in pure online spelers en marktplaatsen en 118% in de directe verkoop. naar de consument. De e-commerce-gerelateerde verkoop aan omnichannel-retailers daalde echter met 10% en met 20% in B2B-kanalen.
De omzet van de hele BIC Groep daalde met 16,5 procent. Met name aanstekers deden het relatief goed met een daling van 10 procent.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelAlle Primera winkels lid Koninklijke Boekverkopersbond
Volgende artikel AKO Stadshart Zoetermeer sluit

Gerelateerde berichten

Staples Benelux maakt sterke rentree met unieke propositie voor de zakelijke markt albert zwart

Staples Benelux maakt sterke rentree met unieke propositie voor de zakelijke markt

Guido Spachtholz Sven Schneller herma

HERMA boekjaar 2024, vooruitblik 2025

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!