Na een rigoureus definitief goedkeuringsproces van meer dan een jaar is Dataflex – feeling at work vanaf januari 2023 officieel een gecertificeerde B Corporation. Met de B Corp certificering sluit de werkplekspecialist zich aan bij een community van iets meer dan 6.000 bedrijven in 86 landen en 159 bedrijfstakken. Dataflex voegt zich bij de lijst iconische B Corp namen, van Patagonia en Ben & Jerry’s tot Dopper en Clipper Tea.
“Als B Corp gebruik je je bedrijf als een kracht voor het goede. Wij brengen doel en winst in balans. De ware kracht van verandering ligt in de handen van bedrijven. En het is onze rol om de rest van de wereld collectief te motiveren tot positieve verandering en het behalen van de 2030 Sustainable Development Goals (SDG’s)”, aldus CEO Roderick Mos bij het bekend maken van de certificering.
Het strenge B Impact Assessment-proces evalueert bedrijven op vijf gebieden: Bestuur, Werknemers, Gemeenschap, Milieu en Klanten. Onze prestaties zijn nauwkeurig onderzocht op punten als sociale en milieuprestaties, transparantie en wettelijke aansprakelijkheid, en een tastbare inzet om winst en doel in evenwicht te brengen.
De reis is het doel
“Om voor certificering in aanmerking te komen, moesten wij aantonen dat wij op alle vijf gebieden aan de zeer hoge normen voldoen en minimaal 80 op 200 scoren.” “Handelen in het belang van het milieu en goed doen voor zijn medewerkers en de gemeenschap heeft altijd vorm gegeven aan de manier waarop Dataflex zaken deed,” zegt onze CEO Roderik Mos, “Dat dit ons nu heeft geholpen om een gecertificeerd B corp te worden is niet alleen een eer. Het laat ook zien dat al onze eerdere inspanningen worden erkend en beloond. Onze reis houdt hier echter niet op. Elk bedrijf dat B Corp-certificering als einddoel ziet, zal het moeilijk hebben om gecertificeerd te worden. Want B Corp weerspiegelt een mentaliteit waarin een voortdurende holistische benadering van duurzaamheid in de breedste zin van het woord centraal staat bij alles wat je doet.”
“We hebben nooit sluiproutes genomen of met de waarheid gespeeld. Eerlijkheid, transparantie en verantwoording is wat ons hier heeft gebracht. En omdat die waarden deel uitmaken van onze cultuur, zullen ze nooit verdwijnen.”