Bruna gaat de etalages van de winkels gebruiken voor advertenties op digitale schermen. Daarop zal naast eigen informatie van de keten reclame te zien zijn van andere adverteerders, die zo het passerende winkelpubliek kunnen bereiken op de toplocaties van Bruna.
Voor de realisatie en exploitatie van de schermen is Bruna een samenwerking aangegaan met het bedrijf WindowSketch.
De schermen zijn een digitale advertentiezuil van een vierkante meter, die WindowSketch in de ramen van een Bruna plaatst. Zo verandert de traditionele winkeletalage in een dynamisch reclamevenster. Naast het bieden van meer en bredere informatie aan de klant, genereert Bruna daarmee inkomsten die ten goede komen aan de winkels.
Algemeen Directeur van Bruna Fred Zeegers: “De laatste jaren hebben mediabedrijven en adverteerders de behoefte steeds dichter bij de plek van een koop te communiceren. Daar nemen consumenten namelijk de definitieve aankoopbeslissing. Omdat we vaak middenin een winkelgebied gevestigd zijn, kunnen wij de ideale plek bieden om klanten rechtstreeks te bereiken. We waarderen de winkeletalage dus op tot advertentiemogelijkheid en plaatsen bewegende content waar de klant meteen iets mee kan.”
Bruna kiest voor een samenwerking met het bedrijf Windowsketch, omdat het opzetten en beheren van buitenreclame niet tot de kernactiviteiten behoort. Algemeen Directeur Floris Sanders weet dat er grote interesse bestaat bij adverteerders. “Samen met Bruna bieden wij adverteerders toegang tot het winkelend publiek in bijna heel Nederland. Nu zijn winkeletalages heel statisch, maar door slimme digitale techniek in te zetten, kunnen we steeds andere advertenties laten zien. Boodschappen die aansluiten op het tijdstip van de dag, weersomstandigheden, op de behoefte van de klant. Zoals dat nu ook al online gebeurt.”
Het aanbrengen van de schermen in de etalages begint bij de eigen winkels van Bruna, waarna de landelijke uitrol in fases gepland staat.