KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Redactie»Dutch Label Store over e-commerce
Redactie

Dutch Label Store over e-commerce

17 juli 20253 Min leestijd
Dutch Label Store over e-commerce Sietse van der Meulen
Sietse van der Meulen
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Regelmatig zet Quantore een van haar leden in de schijnwerpers en delen diens visie op een actueel onderwerp. Hoe pakken ze uitdagingen aan? Wat inspireert en welke slimme oplossingen hebben ze gevonden? Deze keer Dutch Label Store, een webshop voor kantoorartikelen, labels, etiketten en facilitaire artikelen.

Op jonge leeftijd begon het avontuur van Sietse van der Meulen, eigenaar van Dutch Label Store, als ondernemer in de kantoorbranche vanuit de garage van zijn ouderlijk huis. Destijds startte Sietse met de verkoop van kantoorartikelen, zoals labels en inkt, via Bol.com. Met deze ervaring bouwde hij in 2020 zijn eigen webshop. Dutch Label Store groeit, vanuit een gloednieuw pand van 1.200 m², uit tot een one-stop-webshop om klanten te voorzien van alles wat ze nodig hebben op het gebied van kantoorartikelen – zowel geleverd vanuit het eigen logistieke centrum als rechtstreeks via Quantore naar de eindgebruiker.

Inspelen op behoefte

De nieuwe generatie begint online met zoeken naar hun aankoop en daar speelt Sietse graag op in. “Om die reden bestaat ons team uit jonge, innovatieve mensen die gewend zijn om online te zoeken en te bestellen. Wij begrijpen dat klanten niet altijd de tijd of behoefte hebben om langdurig contact te onderhouden met een leverancier’’, zegt Sietse. “Daarom bieden we verschillende contactmogelijkheden: online bestellen zonder tussenkomst, bellen, WhatsApp, mailen of chatten – wat de klant ook kiest, wij zorgen ervoor dat de bestelling correct wordt verwerkt.’’

Online klantbeleving

Een optimale online klantbeleving, maar wel met persoonlijke service. Dat is waar Dutch Label Store voor staat. “Op onze webshop staat snelle en directe communicatie centraal”, vertelt Sietse. “We streven ernaar om online dezelfde persoonlijke service te bieden als in de winkel. Dit doen we door direct te reageren op klantvragen. Geen eindeloze contactformulieren, maar direct persoonlijk con-tact via chat of telefoon. Ook geven we op onze webshop advies over producten, met duidelijke fo-to’s, beschrijvingen en tips. Zo voelt het online contact toch persoonlijk en vertrouwd.’’

Kantoorvakhandel: Dutch Label Store,
Opgericht in: 2013
Ondernemer: Sietse van der Meulen
Werkzaam in de kantoorbranche sinds: 2013
Actueel onderwerp: E-commerce

Marketing centraal

Slim gebruikmaken van data en marketingtools is hierbij erg belangrijk geworden bij de ondernemer. “Onze webshop wordt ondersteund door diverse e-commerce en marketingtools. Google Ads speelt een belangrijke rol in het aantrekken van nieuwe klanten. Daarnaast verdiepen we ons in bestaande klanten om te begrijpen waarom ze voor ons hebben gekozen. Dit helpt ons om onze dienstverlening verder te verbeteren.’’

Verder helpen data-analyses voor de optimalisatie van de webshop van Dutch Label Store. “Binnenkort stappen we over naar AFAS, waarmee we nog beter inzicht krijgen in klantgedrag en verkoopcijfers en daarmee klaar zijn voor de toekomst. Onze IT-afdeling ontwikkelt rapportages die al deze datapunten samenbrengen”, voegt Sietse toe.

AI helpt bij interne processen

Inspelen op trends helpt je groeien. “Artificial Intelligence (AI) gebruiken we vooral om interne processen te versnellen, zoals het automatiseren van spreadsheets. Dit maakt ons werk efficiënter en geeft ons meer tijd om ons op klanten te richten.” Toch gelooft Sietse niet in elke technologische trend: “Chatbots vermijden we bewust. We willen een persoonlijke service blijven bieden, het is dan ook niet voor niets een van onze kernwaarden.’’

Een online webshop moet een toevoeging zijn op je bestaande dienstverlening: dit is het advies van Sietse voor ondernemers die meer willen inspelen op digitalisering en e-commerce. “Maar blijf vooral bij je eigen kernwaarden, want die maken jouw onderneming uniek en zorgen voor tevreden klanten.”

 

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelReadShop Sint-Michielsgestel sluit na 23 jaar de deuren
Volgende artikel Readshop Santpoort-Noord op zoek naar nieuwe eigenaar

Gerelateerde berichten

vulpen

Het verhaal achter …… De Vulpen

Gerrit Hobbelink

Hoe Gerrit Hobbelink zijn onderneming laat floreren

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!