Regelmatig zet Quantore een van haar leden in de schijnwerpers en delen diens visie op een actueel onderwerp. Hoe pakken ze uitdagingen aan? Wat inspireert en welke slimme oplossingen hebben ze gevonden? Deze keer Dutch Label Store, een webshop voor kantoorartikelen, labels, etiketten en facilitaire artikelen.
Op jonge leeftijd begon het avontuur van Sietse van der Meulen, eigenaar van Dutch Label Store, als ondernemer in de kantoorbranche vanuit de garage van zijn ouderlijk huis. Destijds startte Sietse met de verkoop van kantoorartikelen, zoals labels en inkt, via Bol.com. Met deze ervaring bouwde hij in 2020 zijn eigen webshop. Dutch Label Store groeit, vanuit een gloednieuw pand van 1.200 m², uit tot een one-stop-webshop om klanten te voorzien van alles wat ze nodig hebben op het gebied van kantoorartikelen – zowel geleverd vanuit het eigen logistieke centrum als rechtstreeks via Quantore naar de eindgebruiker.
Inspelen op behoefte
De nieuwe generatie begint online met zoeken naar hun aankoop en daar speelt Sietse graag op in. “Om die reden bestaat ons team uit jonge, innovatieve mensen die gewend zijn om online te zoeken en te bestellen. Wij begrijpen dat klanten niet altijd de tijd of behoefte hebben om langdurig contact te onderhouden met een leverancier’’, zegt Sietse. “Daarom bieden we verschillende contactmogelijkheden: online bestellen zonder tussenkomst, bellen, WhatsApp, mailen of chatten – wat de klant ook kiest, wij zorgen ervoor dat de bestelling correct wordt verwerkt.’’
Online klantbeleving
Een optimale online klantbeleving, maar wel met persoonlijke service. Dat is waar Dutch Label Store voor staat. “Op onze webshop staat snelle en directe communicatie centraal”, vertelt Sietse. “We streven ernaar om online dezelfde persoonlijke service te bieden als in de winkel. Dit doen we door direct te reageren op klantvragen. Geen eindeloze contactformulieren, maar direct persoonlijk con-tact via chat of telefoon. Ook geven we op onze webshop advies over producten, met duidelijke fo-to’s, beschrijvingen en tips. Zo voelt het online contact toch persoonlijk en vertrouwd.’’
Kantoorvakhandel: Dutch Label Store,
Opgericht in: 2013
Ondernemer: Sietse van der Meulen
Werkzaam in de kantoorbranche sinds: 2013
Actueel onderwerp: E-commerce
Marketing centraal
Slim gebruikmaken van data en marketingtools is hierbij erg belangrijk geworden bij de ondernemer. “Onze webshop wordt ondersteund door diverse e-commerce en marketingtools. Google Ads speelt een belangrijke rol in het aantrekken van nieuwe klanten. Daarnaast verdiepen we ons in bestaande klanten om te begrijpen waarom ze voor ons hebben gekozen. Dit helpt ons om onze dienstverlening verder te verbeteren.’’
Verder helpen data-analyses voor de optimalisatie van de webshop van Dutch Label Store. “Binnenkort stappen we over naar AFAS, waarmee we nog beter inzicht krijgen in klantgedrag en verkoopcijfers en daarmee klaar zijn voor de toekomst. Onze IT-afdeling ontwikkelt rapportages die al deze datapunten samenbrengen”, voegt Sietse toe.
AI helpt bij interne processen
Inspelen op trends helpt je groeien. “Artificial Intelligence (AI) gebruiken we vooral om interne processen te versnellen, zoals het automatiseren van spreadsheets. Dit maakt ons werk efficiënter en geeft ons meer tijd om ons op klanten te richten.” Toch gelooft Sietse niet in elke technologische trend: “Chatbots vermijden we bewust. We willen een persoonlijke service blijven bieden, het is dan ook niet voor niets een van onze kernwaarden.’’
Een online webshop moet een toevoeging zijn op je bestaande dienstverlening: dit is het advies van Sietse voor ondernemers die meer willen inspelen op digitalisering en e-commerce. “Maar blijf vooral bij je eigen kernwaarden, want die maken jouw onderneming uniek en zorgen voor tevreden klanten.”