De Mayer Group sluit medio dit jaar zijn drukkerij De Vroede Enveloppen in België. Dit als reactie op de aanhoudend moeilijke en dalende marktomstandigheden in de enveloppensector. De sluiting is onderdeel van de lopende herstructurerings- en consolidatiemaatregelen van Mayer.
Bestaande klanten zullen verder worden bediend door de Mayer Groep uit de buurlanden. Ongeveer 20 werknemers zullen door de sluiting worden getroffen. De directie heeft in samenwerking met de vakbonden een billijke en sociaal aanvaardbare oplossing uitgewerkt voor alle getroffen werknemers, aldus een verklaring.
De drukkerij De Vroede Enveloppen werd in 2002 in België opgericht en is gespecialiseerd in de productie en het nabedrukken van enveloppen en postzakken. Sinds 2012 maakt de Vroede deel uit van de Mayer Group, gevestigd in Heilbronn. Het concern heeft in heel Europa ongeveer 1.700 mensen in dienst, waarvan ongeveer 500 in Duitsland.
De Vroede werd in 2012 door Mayer van de ondergang gered. Het had op dat moment twee productievestigingen, een in België (Nijlen) en een in Groot-Brittannië (Bury). Daarnaast heeft het bedrijf nog handelskantoren in Duitsland, Frankrijk en Nederland. Het bedrijf boekte in 2011 een omzet van ongeveer 15 miljoen €.
De Mayer Group is een van de belangrijkste Europese concerns voor de vervaardiging en verkoop van mailing- en verpakkingsoplossingen. Ons productassortiment omvat meer dan 800 verschillende enveloppen, postzakken en lichtgewicht verpakkingen. Naast onze kernactiviteiten, enveloppen en postzakken, zijn wij ook bezig met het opzetten van nieuwe segmenten, zoals lichtgewicht verpakkingen en nieuwe media en diensten. Mayer-Kuvert-network, de houdstermaatschappij van de Mayer-groep, is de grootste Europese enveloppenfabrikant met 30 bedrijven in 16 landen. In de hele groep worden jaarlijks ongeveer 16 miljard enveloppen geproduceerd op 136 rol- en 59 vellenmachines. Elke dag werken ongeveer 1700 medewerkers op alle locaties gemotiveerd en betrouwbaar hieraan – en ook aan onze hoge klantentevredenheid – want het kenmerk van marktleiderschap is en blijft een gezamenlijke inspanning.