We kennen Emma natuurlijk als de collega van de toekomst, hoe we er over 20 jaar kunnen uitzien als we op de huidige manier van werken blijven doorgaan. Deze bewustwordings- campagne is eind 2019 gelanceerd en liet kantoormedewerkers in heel Europa kennismaken met de (zichtbare) gevolgen van een zittende levensstijl. Zitten wordt immers vaak niet gezien als een direct gevaar, maar het kan wel degelijk zorgen voor fysieke klachten.
Emma heeft natuurlijk alle kwalen die zichtbaar kunnen zijn bij kantoormedewerkers, maar vanuit de experts op het gebied van werkplek gerelateerde aandoeningen krijgen we te horen dat deze kwalen nu al met regelmaat daadwerkelijk gespot worden. Momenteel is het regelmatig in het nieuws dat thuiswerken met een slecht/niet goed ingerichte werkplek ook voor veel klachten kan zorgen. Een kleine aanpassing aan de werkplek, zoals laptop en beeldscherm op ooghoogte kan al zorgen voor minder pijn en klachten bij “thuis-kantoor” medewerkers. Dat Emma een hot-topic was, en hopelijk ook een eye-opener voor velen, bleek wel door de grandioze media-aandacht die ze kreeg. Niet alleen lokaal hier in Nederland, waar ze door alle grote kranten werd opgepakt, maar ook wereldwijd. We zouden het een waar PR-succes kunnen noemen! We willen graag Magenta en haar juryleden bedanken voor deze eer van de Marketing award, wat een ware kroon is op de campagne en op ons werk. Wij zullen de komende jaren blijven werken aan de bewustwording van de (stille) gevaren van te veel zitten gedurende de dag. Emma werkt momenteel ook alleen vanuit huis, een goed moment om haar weer te laten vertellen welke aanpassingen we allemaal kunnen doen om allemaal gezonder voor de dag te komen