Onlangs won GoBright de Benelux Office Products Award in de categorie Hybrid Working. Een terechte erkenning voor een snel groeiende onderneming, die in deze tijd van hybride werken aan een flinke opmars bezig is. KBM sprak met commercial director Chris Wiegeraad over de bijzondere cloudoplossing voor room-, desk en visitor management en digital signage.


GoBright biedt veel meer dan een eenvoudig roombooking systeem, zoveel is wel duidelijk. Want
ook de reservering van bureaus en lockers kun je er mee organiseren, evenals bezoekerregistratie
en digital signage oplossingen. “Zo’n compleet pakket is uniek, vertelt Wiegeraad. “Ons software
platform dekt alle facetten af en is te integreren met agenda’s als Office 365 en Google Calendar en ook met andere software voor facility management en gebouwbeheer. Belangrijk is ook de integratie met Active Directory. Hierdoor kan een nieuwe klant alle gebruikersgegevens direct in de GoBright omgeving synchroniseren en later eenvoudig gebruikers toevoegen of uitschakelen”.

Voordelen
“Met name grote organisaties vinden het prettig om met één leverancier te werken, met goede securityen dataprocedures, zo blijkt. Daarnaast is het mogelijk voor medewerkers om de tooling te gebruiken zonder de gebruikelijke app. “Vaak willen mensen op hun eigen mobiel geen zakelijke apps zetten of er is een andere reden om geen app te hebben. Onze software werkt ook via onze Online Portal, onze Outlook Plugin, NFC en RFID, gekoppeld in Active Directory. Zo heeft iedereen toegang tot de faciliteiten van GoBright en blijft voor de werkgever alle data beschikbaar.”


GoBright is sowieso open en transparant, bijvoorbeeld via een uitgebreide set aan API’s. Hiermee is
het makkelijk te koppelen aan verschillende digitale oplossingen binnen de kantooromgeving.
Voor desk management heeft GoBright zelf de hardware ontwikkeld, wat uitgegroeid is tot een USP voor de totale GoBright propositie. “Ideaal om te zien waar een werkplek beschikbaar is, bijvoorbeeld voor kantoren waar op 3 werknemers gemiddeld maar 1 werkplek beschikbaar is. Daarnaast, als je inlogt bij een bureau, worden je persoonlijke data geladen, zoals voorkeurshoogte voor een zit/sta werkplek.” Voor de overige oplossingen heeft GoBright certificeringsovereenkomsten afgesloten met wereldwijd bekende hardware fabrikanten als Philips, ProDVX, Linak en Vecos. Hiermee kan de klant zelf kiezen welke hardware zij willen gebruiken, in combinatie met de GoBright software.

Net op weg
GoBright bestaat pas vijf jaar, maar heeft zich in Europa- en ver daarbuiten – al ontwikkeld tot een
toonaangevende speler. “Vóór corona waren wij al actief met het ‘new way of working’ principe. Het gegeven dat het kantoor meer een ontmoetingsplek is dan een verzameling werkplekken is nu wel bij iedere organisatie doorgedrongen dmv de pandemie. Na de eerste coronagolf kregen wij het enorm druk, omdat iedereen dacht dat we in een paar weken terug zouden gaan naar kantoor, in de omgeving zoals die was. Nu zien organisaties dat de terugkeer en het werkklimaat vaak niet meer past in de bestaande werkomgeving. Veel organisaties zijn daarom op dit moment bezig de kantooromgeving aan te passen. Men is het erover eens dat technologie noodzakelijk is om dit werkbaar te maken”.“Met onze oplossing kun je het gebruik van je kantoor managen, denk onder andere aan het maximaal aantal mensen dat per dag naar kantoor kan komen en het inzichtelijk maken of een tafel schoongemaakt is, voordat je hem in gebruik neemt”. Wiegeraad vermoedt dat de behoefte naar de oplossingen van GoBright verder zal toenemen. “Ik denk dat we nog steeds in de fase van de early adapters zitten wanneer het gaat om de integratie van ons volledige platform. Bedrijven met enkele vergaderzalen willen nu wel een betaalbaar systeem voor roombooking. Dit zal meer en meer een commodity good worden. Op termijn wordt deze software op een kantoor net zo onmisbaar als een kopieermachine.”

GoBright verkoopt uitsluitend via het kanaal van resellers. Het afgelopen jaar is het aantal actieve
resellers enorm toegenomen, gebaseerd op de ontwikkelingen in de markt.

GoBright wint Benelux Office Products Award
Onlangs won GoBright de prestigieuze Benelux Office Products Award in de categorie Hybrid Working Solutions. De jury zegt over de oplossing van GoBright: ‘Een slimme software (cloud-)oplossing voor de kantooromgeving van organisaties. Nu het vaste bureau steeds vaker overboord gaat, kunnen medewerkers hiermee makkelijk toegang krijgen tot een vergaderzaal of een werkplek reserveren. Ook wordt voorkomen dat – bijvoorbeeld in coronatijd – kantoorwerkers elkaar teveel tegen het lijf lopen. Handig is dat bezoekers zich kunnen voorregistreren en zich vervolgens aanmelden bij de receptie zonder dat die bemenst is. Met sensoren zijn zelfs de actuele bezettingsdata te zien. GoBright heeft een efficiënte tool ontwikkeld die de terugkeer naar kantoor in goede banen kan leiden. Last but not least kan het ook een handig planmiddel voor de schoonmaak zijn.’

Distributie alleen via partners
GoBright verspreidt haar oplossingen enkel via een indirect verkoopkanaal van distributeurs en lokale resellers. Het kan daarbij gaan om distributeurs en resellers in de AV-, IT- of kantoorinrichting branche. In de Benelux verzorgt Epatra B.V. de distributie. Epatra heeft perfecte kennis van de markt en onze producten. Zij bieden lokaal service, trainingen en advies namens GoBright. Voordeel is ook dat de hardware, waaronder de beeldschermen voor de vergaderruimten, hier ook op voorraad zijn.


X