Gorillas komt met vier eigen private label merken: “Gorillas Daily”, “Gorillas Premium”, “Hot Damn Coffee” en “<start-up beer>”, beschikbaar in haar belangrijkste Europese markten Duitsland, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De koffie komt onder het merk Hot Damn Coffee op de markt. Duurzaamheid is belangrijk en de koffiepads kunnen dan ook binnen 26 weken worden gecomposteerd.
Gorillas zal een uniek en uitgebreid assortiment van ongeveer 50 producten in 11 van de meest gevraagde categorieƫn aanbieden. De vier merken zijn ontwikkeld op basis van klantinzichten om hoogwaardige producten aan te bieden tegen een eerlijke prijs. De eerste producten zullen vanaf 9 juni beschikbaar zijn in de Gorillas app. In de loop van de zomer zullen extra producten aan het assortiment worden toegevoegd.
“Het bieden van een uitstekende klantervaring is de kern van Gorillas’ model. Vanaf dag Ć©Ć©n wilden we onze eigen producten ontwikkelen, met unieke smaken en creatieve verpakkingen, om perfect aan te sluiten bij de behoeften en smaken van onze klanten. Onze nieuwe huismerken zijn ook een belangrijk onderdeel van onze winstgevendheidstrategie en zullen ons in staat stellen nieuwe inkomstenstromen te ontwikkelen in onze kernmarkten. Bovendien versterkt het onze inzet voor duurzaamheid, aangezien we ons richten op milieuvriendelijke oplossingen voor productie en verpakking”, aldus KaÄan SĆ¼mer, oprichter & CEO van Gorillas.
Gorillas zal de aftrap geven voor hun private label roll out met vier private label merken die elk een andere focus hebben:
Gorillas Daily voor heerlijke alledaagse benodigdheden zoals spreads, vleeswaren en kaas tegen een instapprijs.
Gorillas Premium voor een selectie van top-end producten met een bijzonder hoge kwaliteit, zoals verse pasta en zoete en hartige snacks.
Hot Damn Coffee voor een premium koffie-ervaring, inclusief bonen, koffiedik, thuis te recyclen pods en havermelk.
<start-up beer>, twee bieren, een Beierse Helles en een Pale Ale, voor iedereen om van te genieten, niet alleen startende mensen.
Met meer dan 16 miljoen bestellingen wereldwijd, weet Gorillas precies waar haar klanten naar zoeken bij het winkelen voor boodschappen. Haar diepe en data-gedreven kennis van de voorkeuren van de klant heeft richting gegeven aan de ontwikkeling van de private label producten. Hun toevoeging aan de Gorillas app, samen met de reeds uitgebreide selectie van bekende en gewilde merken, zal verder bijdragen aan het leveren van een nog betere winkelervaring aan klanten.
Alle producten van onze private label merken worden geproduceerd door partners die onze sterke betrokkenheid bij duurzaamheid en transparantie volledig delen. Zo werken onze leveranciers van vruchtensap en bier met 100% hernieuwbare energie en hebben zij plannen om hun koolstofuitstoot te verminderen. Niet alleen in de productie, maar ook met betrekking tot de verpakking, werkt Gorillas samen met partners die haar visie delen om plastic afval tegen te gaan. Alle flessen die gebruikt worden voor vruchtensappen, de havermelk verpakkingen en de milieuvriendelijke ambachtelijke papieren verpakking voor noten zijn gemaakt van gerecycled materiaal. Bovendien kunnen de koffiepads in slechts 26 weken volledig worden gecomposteerd.