KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Hameco krijgt nieuwe toekomstbestendige opzet
Distributie

Hameco krijgt nieuwe toekomstbestendige opzet

26 mei 20234 Min leestijd
3. Hameco krijgt nieuwe toekomstbestendige opzet 2
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Tijdens de afgelopen Hameco dag in hotel de Werelt in Lunteren was de positieve vibe voelbaar voor de bezoekers. En dat was wel eens anders geweest. Een jaar geleden nog, tijdens dezelfde bijeenkomst op dezelfde locatie, was de stemming in mineur en werd zelf gesproken over het opdoeken van de 103 jaar oude inkooporganisatie. Maar die trend krijgt dit jaar een onverwachte wending, nu een groep distributeurs en leveranciers de schouders hebben gezet onder een heel nieuwe opzet. Deze is door de Hameco-leden enthousiast ontvangen.

Met als titel ‘Hameco springlevend’ presenteerde Erwin Snoeker van Adveo en Peter Damman van Softcarrier de nieuwe opzet van Hameco. Het afgelopen jaar is achter de schermen druk overleg geweest en is ook bij de leden gepeild wat hun wensen en behoeften zijn. “Uiteindelijk moet het bestuur beslissen wat te doen”, vertelt Snoeker. “Stoppen, door met een nieuwe groep of met een totaal nieuw concept verder. Wij zagen dat Hameco wel degelijk een mooi potentieel heeft en dat de leden daarbij belangrijk zijn. Maar de organisatie moet wel nieuw leven ingeblazen worden en anders van opzet. Het Hameco hart dus vitaal laten kloppen! “

Kansen zijn er zeker, stelt Damman. “De taart van kantoorartikelen wordt wel kleiner, maar die van business supplies groeit hard en de vakhandel speelt daar een belangrijke rol.” Kantoorartikelen zijn een categorie geworden binnen het totaal aanbod van business supplies. “Daar zijn volop kansen, door intensief met elkaar samen te werken”.

Op basis historische kernwaarden

De nieuwe opzet die afgelopen Hameco dag is gepresenteerd, gaat uit van de historische kernwaarden van Hameco; geen keurslijf, de vrijheid om te kopen waar je wilt, waarbij Hameco wel hele goede inkoopcondities biedt. Een aantal leveranciers hebben zich bij het nieuwe initiatief aangesloten; Hallmark, Hartung, KTC, Antalis, Despec, Scaldia, Softcarrier en Adveo. Er is ook al een adviesraad samengesteld, die bestaat uit Eddy de Ridder (Adveo), Peter Damman (Softcarrier), Wilfred Pasman (KTC), Erwin Snoeker (Adveo) en Maurice Gosselaar (MerkenDistributie). Er is op de dag zelf opgeroepen zich aan te melden voor zitting in de adviesraad. Hier kwamen op de dag zelf al 3 extra potentiele kandidaten uit naar voren.

Dit jaar wordt vooral gebruikt om de administratie rond de leveranciers af te ronden, nieuwe leden en leveranciers te benaderen en vanuit de Raad van Advies waarde toe te voegen aan de propositie van Hameco Nieuwe Stijl.
Volgend jaar moet dan op de Hameco dag in 2024 het nieuwe concept worden neergezet en moet het nieuwe Hameco inkoopplatform, met als brede basis het Adveo assortiment, digitaal actief zijn. Dit assortiment kan worden aangevuld met het assortiment dat de leveranciers zelf voeren. Zo ontstaat een uniek platform. In de loop van 2023 zal ook meer duidelijk zijn over verbeterde bonuscondities, feitelijk de basis van de Hameco-filosofie.

Unieke samenwerking

“Met de nieuwe opzet hebben we de bestaande én nieuwe leden van Hameco heel wat te bieden, stellen Damman en Snoeker tot slot. “Met Hameco 3.0 hebben we straks een uniek samenwerkingsverband waarbij nog altijd de basisgedachtes achter Hameco fier overeind staan.
Robert Geurts, voorzitter van Hameco vult aan: “We zijn als Hameco bestuur blij dat Peter en Erwin samen met een aantal fabrikanten dit initiatief hebben genomen. Vele leden hebben zich direct na de presentatie al aangemeld voor dit platform. De verwachting is dat er nog meer dealers en fabrikanten bijkomen, en dan is er een mooi nieuwe inkoop alternatief voor de Nederlandse markt! En daar is zeker behoefte aan in de vorm waarop het nu wordt opgezet. Dealers krijgen hiermee toegang tot een assortiment van meer dan 100.000 artikelen. En dat is ongekend veel.”

Uiteraard staat het nieuwe inkoopplatform ook open voor nieuwe leden, die op dit moment geen Hameco lid zijn. “We zien dit breder dan de huidige Hameco groep” aldus Damman.

Er wordt hard gewerkt aan dit nieuwe unieke initiatief en er zal na de zomer meer concreet nieuws volgen. Voor vragen en opmerkingen : Eddy de Ridder (eddy.deridder@adveo.com).

 

 

Vorige artikelAmbiente zet in 2024 meer in op Office
Volgende artikel AKO sluit nog eens 13 winkels op NS-stations

Gerelateerde berichten

Libris Blz. start samenwerking met leverancier leesbrillen Looplabb

Libris Blz. start samenwerking met leverancier leesbrillen Looplabb

Schneider neemt merkrechten ARISTO en STANDARDGRAPH over web

Schneider neemt merkrechten Aristo en Standardgraph over

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!