KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Bedrijven»Hoe de kantoorvakhandel tijd bespaart met Product Informatie Management
Bedrijven

Hoe de kantoorvakhandel tijd bespaart met Product Informatie Management

6 mei 20222 Min leestijd
Hoe de kantoorvakhandel tijd bespaart met Product Informatie Management
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Veel tijd kwijt met het beheren van artikelgegevens? Gelukkig bestaat er een oplossing: Product Informatie Management (PIM). Een PIM systeem voorkomt verschillen in productinformatie en maakt het mogelijk om alle productinformatie centraal te beheren. Zo hoef je productinformatie nooit meer ‘dubbel’ in te voeren. De verschillende verkoopkanalen putten steeds uit dezelfde gegevens.

PIM is een belangrijk onderdeel binnen de Logic4 webshop en bedrijfssoftware. Naast PIM bevat Logic4 alle ERP functies die je als handelsbedrijf nodig hebt. Van ordermanagement en voorraadbeheer tot aan de boekhouding en managementinformatie. Bekijk alle functies op Logic4.nl. In dit artikel besteden we extra aandacht aan de Logic4 PIM functionaliteit.

Uitgebreide omnichannel ondersteuning

Met een PIM systeem bepaal je precies welke informatie op welke kanalen getoond moet worden. In de webshop of het klantportaal heb je ruimte voor uitgebreide specificaties. Maar op bijvoorbeeld een schapkaartje is de ruimte beperkt en kun je slechts een deel van de artikelspecificaties tonen. Ook ben je met PIM makkelijker aanwezig op de marketplaces. Je data voldoet beter aan de vereiste specificaties en jouw artikelen staan in no-time op de bekende marketplaces als Google Shopping, Bol.com en Amazon.

Bezoek Logic4 op de Quantore Relatiedag | Gratis e-commerce quickscan

Op maandag 9 mei staat Logic4 op de Quantore Relatiedag, het jaarlijkse event voor Quantore-leden en partners uit de kantoorvakhandel. Breng een bezoek aan Logic4 op het e-commerce plein en ontvang een gratis Logic4 e-commerce quickscan. De quickscan bestaat uit een analyse en korte presentatie met concrete tips om jouw e-commerce processen nog efficiënter in te richten.

Meer conversie en meer verkopen

Bezoekers kopen sneller en vaker wanneer rijke productinformatie beschikbaar is. Denk aan goede namen, afbeeldingen, productbeschrijvingen en specificaties. Een PIM systeem helpt bij het makkelijker verrijken van data. Zoekmachines als Google en Bing hechten veel waarde aan complete en duidelijke productinformatie. Zo wordt jouw webshop beter gevonden (SEO). En dat leidt weer tot meer conversies en meer verkopen.

Makkelijk importeren van rijke productinformatie

Het Logic4 PIM systeem geeft je de mogelijkheid eenvoudig artikeldata vanuit artikeldatabases als Quantore, Adveo of andere artikeldatabases te importeren. Ook directe leverancierskoppelingen zijn mogelijk. Door geautomatiseerde data import houd je de artikelinformatie gemakkelijk up-to-date. Dat scheelt een hoop tijd!

Meer weten over PIM?

Hoe de kantoorvakhandel tijd bespaart met Product Informatie ManagementDownload de handige whitepaper “Verkoop slim met PIM” met daarin 14 tips om efficiënter te verkopen met een product informatie management systeem.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikel123inkt.nl in de etalage, vraagprijs; 500 miljoen euro
Volgende artikel Geen investeerder gevonden; ook Office Centre Duitsland sluit

Gerelateerde berichten

office centre

Onafhankelijk onderzoek naar beleid Office Centre: ex-bestuurders kritisch op gang van zaken

Pand Gerson

Gerson Kantoorspecialisten: Van papiergroothandel naar leverancier van alle kantoorbenodigdheden én service

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!