In het nieuwe jaar start een campagne waarin de term ‘De Belsimpel Methode’ wordt gevoerd. Jeroen Doorenbos en Jeroen Elkhuizen, de drijvende krachten achter ‘De Belsimpel Methode’, vonden het tijd voor vernieuwing: “In de nieuwe campagne laten we zien dat je bij Belsimpel altijd terecht kunt voor advies dat bij je past. Met De Belsimpel Methode kun je bijvoorbeeld een maximaal bedrag invullen dat je per maand kwijt wilt zijn aan de telefoon van je kind, en op basis daarvan krijg je passend advies. Onze werkwijze blijft hetzelfde, maar met de nieuwe campagne leggen we meer nadruk op wat we preciés doen: het ontwikkelen van methodes om het uitzoeken van een telefoon en abonnement makkelijker te maken.”
Ook het beeldmateriaal wordt helemaal vernieuwd. Hoewel ze Belsimpel.nl veel gebracht hebben op het gebied van herkenbaarheid, verdwijnen de animatiepoppetjes van Jeroen en Jeroen naar de achtergrond en zullen niet meer gebruikt worden in televisiereclames. Om het merk meer emotie te geven, worden voortaan echte klanten in beeld gebracht die een telecomvraag hebben. Het antwoord op deze vraag wordt gevonden door gebruik te maken van De Belsimpel Methode: “Er is maar één manier om erachter te komen: de Belsimpel Methode”. De Methode wordt in het nieuwe beeldmateriaal gesymboliseerd door een witte cirkel, waar de geportretteerde persoon op drukt om De Methode te activeren.
“Deze witte cirkel is een nieuw beeldelement dat prominent weer wordt gegeven in al het materiaal, denk hierbij niet alleen aan de televisie- en radioreclames, maar ook de website, social media, bedrukkingen en natuurlijk de winkels” aldus Jeroen Doorenbos. Vanaf 1 januari 2018 worden de nieuwe reclamespots uitgezonden op bijna alle Nederlandse televisie- en radiozenders.