Nadat het online kennisplatform op 1 oktober live is gegaan, is Novaka direct aan de slag gegaan met het informeren en enthousiasmeren van leveranciers om te participeren op het platform. Het eerste resultat daarvan is nu zichtbaar; HP is de eerste leverancier waarvan de content nu beschikbaar is. De les, trainer en factcard van HP zijn geplaatst in de kennisbox “documentmanagement”.
Bij iedere kennisbox zijn inmiddels leveranciers gevonden die content zullen aandragen. Zij gaven commitment om de generieke kennisboxen uit te breiden met hun gespecialiseerde kennis. Binnenkort is ook de content van Epson en Canon binnenkort beschikbaar en zullen Fellowes, The Navigator Company, Legamaster, en Schaffenburg snel volgen.
Inhoudsdeskundigen de slag
Het aanbod wordt nog verder uitgebreid door het toevoegen van nieuwe productcategorieën. In samenwerking met onze ontwikkelpartner Bespeak en met behulp van inhoudsdeskundigen uit de branche (Staples, Viking, NOC, Office Deals, Weststrate, Wuestman en Quantore) worden er nieuwe kennisboxen geïntroduceerd, waarin de “algemene kantoorbenodigdheden” (o.a. opbergen & documenteren, facilitair en bureau- en schrijfwaren) met diverse didactische middelen aan de orde komen en “(audio) visuele communicatiemiddelen”. Daarnaast wordt de kennisbox “kantoorinrichting” flink uitgebreid oa met hybride werken en de gezonde comfortabele werkplek.
Extra middelen
Al eerder zijn dankzij de inzet van onze sociale partners extra middelen beschikbaar gesteld, waardoor de huidige kennisboxen de aankomende maanden al kunnen worden uitgebreid. Deze week kregen wij het geweldige nieuws dat ook het ministerie van sociale zaken vertrouwen heeft in onze aanpak met het online kennis platform waarmee we de branche verder kunnen ontwikkelen en zij gaan ons ondersteunen. Novaka is hier uiteraard heel verheugd om, omdat we hier de branche daadwerkelijk mee kunnen ondersteunen en dit van ons allemaal een professionele aanpak vraagt.
Deelnemen voor Belgische dealers
Inmiddels hebben al vele branchegenoten kennis gemaakt met dit platform en hebben ruim 500 mensen zich gecommitteerd deel te gaan nemen en de trainingen te gaan volgen: ondernemers, managers, medewerkers, leveranciers en inhoudsdeskundigen. De deelnemers prijzen behalve de kwaliteit de gebruiksvriendelijkheid, het feit dat het kennisprogramma op maat is en dat iedere deelnemer zijn eigen lesprogramma in zijn eigen tempo kan volgen. Novaka heeft besloten om het platform ook voor Belgische dealers beschikbaar te stellen.
Helpdesk
Er is ook een instructievideo beschikbaar die de opzet en functionaliteiten van het platform uitlegt en laat zien hoe je het moet gebruiken. Benieuwd naar de instructiefilm? Vraag de film aan via: support@novaka.nl. Ook is er voor de deelnemers een helpdesk beschikbaar die te bereiken is via telefoonnummer 088 – 730 08 19 of via e-mail: service@novaka-academy.nl. De helpdesk is er vooral voor technische vragen.