KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»Huawei: ‘Europeanen zien snel leeglopende batterij als grootste frustratie’
Meest gelezen nieuws

Huawei: ‘Europeanen zien snel leeglopende batterij als grootste frustratie’

5 december 20184 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Bijna de helft van de Europeanen zijn ‘boosters’
Zodra zij hun kans schoon zien, leggen zij hun smartphone aan het stroom. 27 procent van de ‘boosters’ laadt de telefoon twee of meer keer per dag op. Zelfs als een booster al in het bezit is van een powerbank, is 18 procent van de boosters bereid om een nieuwe powerbank te kopen wanneer de batterij leeg is. Op zoek naar mede-boosters? In Europa vind je de meeste boosters in Portugal. Maar liefst 56 procent van de Portugezen verlaat het huis niet zonder oplader of powerbank.

‘Batterijbespaarders’: alles voor een lange baterijduur
Daarnaast zijn er de ‘batterijbespaarders’, de marathonlopers onder de batterijgebruikers. Zij doen er alles aan om hun batterij zo lang mogelijk mee te laten gaan. Dit zijn de mensen die direct alle apps afsluiten en de telefoon vaak op vliegtuigmodus hebben staan.

Dit resulteert dan ook in een langere batterijduur, maar onhandig smartphonegebruik. 59 procent van de batterijbespaarders laadt de telefoon slechts één keer per dag op. De meeste batterijbespaarders redden het ook wel  even met een lege batterij, 72 procent van hen vindt dit geen probleem.  Er zijn flinke verschillen tussen het bespaargedrag in de diverse Europese landen. Belgen zijn bijvoorbeeld niet zo gericht op besparen. Maar 24 procent van onze zuiderburen zorgt ervoor dat de batterij zo lang mogelijk meegaat. Aan de andere kant van het kanaal zijn ze aanzienlijk zuiniger: 39 procent van de Britten is een batterijbespaarder. 

De lener
Iedereen kent wel een ‘lener’. Dit zijn de smartphonegebruikers die vaak met een bijna lege batterij zitten en vervolgens bij vrienden of collega’s een oplader moeten lenen. Dit kan verschillende redenen hebben: zij zijn hun oplader kwijt, vergeten op te laden of gaan inefficiënt om met apps. Een aanzienlijk deel (28 procent) van de leners legt hun mobiel – wanneer zij een oplader in handen kunnen krijgen – drie keer of vaker per dag aan het stopcontact. Wanneer de nood echt hoog is zijn leners ook eerder bereid te betalen voor een oplaadbeurt. 10 procent van de leners geeft aan te willen betalen voor een volle batterij wanneer de smartphone leeg is. Van de boosters en batterijbespaarders zegt maar 3 procent hier geld voor over te hebben. Onze zuiderburen moeten het vaakst aankloppen bij vrienden, familie of collega’s om een oplader te lenen: 25 procent van hen zegt een lener te zijn, wat 7 procent meer is dan het Europese gemiddelde

Korte batterijduur grootste frustratie
Europeanen ergeren zich massaal aan smartphones met een beperkte batterijduur – bij 60 procent van de Europeanen gaat de batterij korter dan 24 uur mee, in Italië en Ierland gaat het zelfs om 68 procent.  Een lege telefoon baart Europeanen zorgen, 57 procent van de respondenten vindt het vooral belangrijk om bereikbaar te zijn bij een noodgeval.  Het is dus niet verrassend dat een smartphone waarvan de batterij langer meegaat over het hele continent een breed gedeelde wens is: 85 procent van de Europeanen geeft aan een smartphone te willen die langer dan 24 uur gebruikt kan worden. 

Huawei SuperCharge
Het onderzoek is uitgevoerd naar aanleiding van de introductie van de Huawei P20 Pro die hoge ogen gooide op het gebied van batterijprestatie.  De P20 Pro is uitgerust met een 4000 mAh batterij die zelfs bij intensief gebruik zeer lang mee gaat. Daarnaast ondersteunt het toestel de SuperCharge technologie van Huawei, die snel laden en efficiënt batterijmanagement mogelijk maakt. Na 30 minuten SuperCharge is een batterij voor 58 procent opgeladen. De Huawei SuperCharge technologie is getest in een serie uitvoerige testen door wereldwijd erkende veiligheidsexperts en gecertificeerd door TÜV Rheinland. 

“Wij zetten alles op alles om een van de grootste frustraties die smartphone-gebruikers ervaren op te lossen”. Aldus Andrew Garrihy, Chief Marketing Officer bij Huawei West Europa. “Een korte batterijduur van smartphones levert veel ergernis op. Veel mensen voelen zich gedwongen een oplader mee te nemen, om er maar zeker van te zijn dat ze niet met een lege smartphone komen te zitten. De Huawei P20 Pro heeft een batterijduur die mensen maximale vrijheid biedt, dankzij het gebruik van kunstmatige intelligentie in het energiebeheer van de telefoon. Het optimaliseren van de levensduur van de batterij in onze smartphone blijft voor ons topprioriteit”.

Vorige artikelVodafoneZiggo stelt gigabitnetwerk in 2020 beschikbaar in Utrecht
Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

Gerelateerde berichten

jaar in cijfers

2022: een jaar in cijfers

Ronald Kahn voor web

Topondernemer Roland Kahn gastspreker Officers World

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!