KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Belgie»Iconisch BIC® 4 Colors-balpen gaat met tijd mee
Belgie

Iconisch BIC® 4 Colors-balpen gaat met tijd mee

16 mei 20235 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Duurzaamheid in het DNA van BIC

BIC heeft al verschillende iconische balpennen op zijn conto staan, zoals BIC 4 Colors. De fabrikant blijft deze klassieker, die in 1970 werd geïntroduceerd, door de jaren heen doorontwikkelen. De nieuwste loot aan de BIC 4 Colors-boom is de BIC® 4 Colors Gradient, die in een modern metallic jasje is gestoken. Maar BIC heeft veel meer te vertellen. Augustin Dubois, Marketing Manager BIC Benelux , gaat nader in op de laatste ontwikkelingen trends in het stationery-segment van BIC. 

Wat zijn de laatste ontwikkelingen binnen BIC op het gebied van duurzaamheid? 

‘Duurzaamheid heeft altijd al in het DNA van BIC gezeten. Dit loopt van productconcepten, waarbij we alleen gebruiken wat nodig is als grondstof en productontwerp om langer mee te gaan – bijvoorbeeld maximaal 8 km schrijven voor een BIC® 4 Colors-pen – tot ons Ecolutions-assortiment. Dit BIC® Ecolutions assortiment omvat hoofd- en recyclebare en gemaakt van gerecycleerde materialen BIC® producten. Hiervan hebben er 17 ook een NF-milieu Eco-Label. Dit label onderscheidt de producten die het best presteren op het gebied van de ecologische voetafdruk: duurzaam en met een lage hoeveelheid grondstoffen.’ 

Nieuwe producten 

‘BIC lanceert in 2023 ook gloednieuwe effecten voor de iconische BIC® 4 Colors-balpen. We verwelkomen dit jaar de BIC® 4 Colors Gradient die een breed scala aan decors en effecten completeert die zijn ontwikkeld voor deze iconische balpennen, zoals de BIC® 4 Colors Wood of de BIC® 4 Colors Velours.’ 

Wat zijn de missie en marktvisie van BIC? 

‘Wij brengen eenvoud en vreugde in het dagelijks leven. We creëren hoogwaardige, veilige, betaalbare en essentiële producten, die iedereen vertrouwt. Behalve met producten als kleurpennen willen we ook dat consumenten met balpennen en al onze productlijnen hun creativiteit de vrije loop kunnen laten en zich kunnen uiten.’ 

Wat biedt BIC aan in de categorie stationery? Wat zijn de laatste trends? 

‘We bieden een breed scala aan producten en decors die passen bij de laatste trends op de markt. Zo streeft BIC met het Ecolutions-assortiment naar een duurzamere kantoorboekoplossing. BIC presenteert ook verschillende nieuwe kleuren en decors, zoals de pastel, de BIC® 4 Colors Gradient of de Tipp-Ex Mini-pocket mouse Wood. Deze producten spelen allemaal in op de laatste trends in de markt op het gebied van productdesign en consumentenbehoeften. 

‘Tegelijkertijd blijft BIC een sterk, iconisch assortiment producten aanbieden dat door klanten en consumenten wordt erkend vanwege hun zeer sterke prijs-kwaliteitverhouding. Dit is essentieel tijdens een inflatieperiode zoals de huidige. Bovendien blijven we beeldbepalende producten ontwikkelen die betaalbaar zijn en ‘waar voor uw geld’ bieden, vooral in de huidige inflatiecontext.’ 

Welke ondersteuning biedt BIC aan de kantoorboekhandels en detailhandel? 

‘Ter ondersteuning van de verkooppunten tijdens de back-to-school periode biedt BIC meerdere visibility tools en animaties aan. Dit om de traffic te stimuleren, de innovaties te tonen en consumenten te helpen het product te vinden waarnaar ze op zoek zijn voor school.’ 

BIC 4 Colors Gradient 

Classic revisited: de 4-Colors Gradient versie kleedt de traditionele BIC 4-Colors pen aan met een glanzende, moderne, metallic coating, hier in een gradient-versie. Omdat de pen met zijn tijd meegaat, heeft de iconische vierkleurenpen een glanzend laagje gekregen, verkrijgbaar in vijf verschillende metallic kleuren. Zijn vier medium punten van 1,0 mm (blauw, rood, groen, zwart) bieden een kleurrijk en nauwkeurig schrift, ideaal voor een bullet journal. Het ontwerp is iconisch: een rond lichaam dat gemakkelijk vast te houden is, een clip aan de zijkant en een drukknop met een kenmerkend geluid. De BIC 4-Color Gradient pen heeft een lange levensduur; de pen is navulbaar en elke cartridge schrijft gemiddeld 2 km, voor een totaal van 8 km. Deze vijf BIC 4 Colors Gradient pennen zijn naar eigen zeggen van onberispelijke kwaliteit en worden volledig in Frankrijk gemaakt. 

In 1970 lanceerde de Franse ondernemer Marcel Bich de originele vierkleurenpen, waarmee je in een klik van kleur kunt veranderen, zonder ooit van pen te wisselen. Een briljant idee. Een must-have ten tijde van de lancering, iconisch vandaag de dag. Het wordt al tientallen jaren gebruikt door BIC- klanten over de hele wereld. Inmiddels zijn er miljoenen BIC 4-Color pennen verkocht, maar ze hebben nog steeds een speciale plaats in ieders geschiedenis: de favoriete pen van sommigen, het dagelijkse werkinstrument van anderen, de onmisbare notulist voor schoolkinderen of de metgezel van ontwerpers. Iconisch, het ontwerp van de BIC 4 Colors pen is al van verre te herkennen: rond lichaam, clip om hem aan schriften of borstzakken te hangen, bal doorboord in de punt die het product markeert.  

Facts and figures 

BIC is het toonaangevende stationery-merk in Nederland met bijna 1 op de 5 verkochte artikelen van BIC. De fabrikant heeft een nog groter aandeel op de markt voor kantoorbenodigdheden, waar BIC goed is voor een kwart van het verkochte kantoorpapiervolume. Het grootste segment in deze categorie zijn balpennen. Dit segment wordt sterk aangevoerd door BIC met 56% van de segmentwaarde in de office-markt. 

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelKoninklijke onderscheiding voor Kees Broekman (Maul)
Volgende artikel RAJA Group groeide in 2022 met 43%, tot € 1,7 miljard omzet

Gerelateerde berichten

HERMA

Eerste EcoVadis gouden medaille voor HERMA

Caroline Elisseche

Caroline Elisseche nieuwe Group CSR & Sustainable Development Director bij RAJA

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!