KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Achtergrond»Ik bel je zo terug…
Achtergrond

Ik bel je zo terug…

17 maart 20222 Min leestijd
Peter Damman
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Vaak word gesuggereerd dat het beroep van handelaar in office supplies 50 jaar geleden is ontstaan door leraren die een centje bijverdienden door ook schoolspullen aan te bieden. Uiteraard waren dit keurige heren die op een nette manier met hun relaties omgingen. De term saaie branche slaat wellicht dan ook op het feit dat het er in onze industrie altijd heel fatsoenlijk toeging. Afspraak was afspraak en op beurzen en bijeenkomsten zagen de bezoekers en exposanten eruit alsof men op was weg naar een sollicitatiegesprek. En met relaties werd zorgvuldig omgegaan.

Dat is tegenwoordig wel anders!

Mij bereiken vanuit de branche veel berichten dat afspraken vaak op het laatste moment worden afgezegd en het niet komen opdagen op een evenement zonder afmelden heel gewoon is geworden. En wat dacht u van de term ā€˜ik bel je terug’. Vaak een laatste groet, om daarna nooit meer iets te vernemen. Even voor de duidelijkheid, ik houd hier geen nostalgisch pleidooi. Tijden veranderen , maar de zakelijke mores dient nog altijd te gelden. Je laat je bezoeker nu eenmaal niet een half uur bij de receptie wachten . Iets waar sommige inkopers met een groot ego hun bestaansrecht mee willen bewijzen.

De voortschrijdende digitalisering heeft zaken doen al heel erg onpersoonlijk gemaakt. Want wat is er nu leuk aan een Teams meeting? Het argument dat het erg efficiƫnt is vind ik niet opwegen tegen de ouderwetse fysieke afspraak. Succesvolle ondernemers hebben langdurige relaties met hun afnemers waarbij wederzijds respect belangrijk is. Daar hoort persoonlijk contact en het gebruikelijke kopje koffie en wat small talk natuurlijk ook bij.

Eigenlijk heel logisch allemaal. Want hoe zou u het vinden als de loodgieter die u belde voor de acute dak lekkage u vertelt dat hij zo terugbelt en u daarna niets meer verneemt? Zakelijke etiquette is een niet te onderschatten onderdeel van zakelijk succes. Succesvolle ondernemers weten dat allang!

Mr. drs. Peter Damman

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelProducent kantoorinrichting Pami overgenomen door Goswin Fijen
Volgende artikel Zoom past privacyvoorwaarden aan voor Education- en Enterprise licenties

Gerelateerde berichten

PostNL

PostNL stelt pakketautomaat open voor FedEx

BeterZitten

Zitspecialist Roelof Wobben zoekt opvolger voor BeterZitten

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

jun 19
Gehele dag

Officers World – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!