KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards – KBM
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM
  • Bedrijven
  • Home
  • Evenementen
  • KBM magazine
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards – KBM
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM
  • Bedrijven
KBM
Home»Bedrijven»Insights-X biedt vakhandel geslaagde mix van trends, kennisdeling en netwerken
Bedrijven

Insights-X biedt vakhandel geslaagde mix van trends, kennisdeling en netwerken

13 oktober 20224 Min leestijd
Insights-X 2022 – Eingang
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Na twee jaar afwezigheid door de corona-pandemie bracht Insights-X vorige week de kantoorvakhandel weer samen. De beurs voor de internationale stationerybranche in Duitsland, vond plaats van 5 tot en met 7 oktober in Nürnberg. In totaal waren 2.540 bezoekers uit 65 landen vertegenwoordigd, waaronder bekende groot- en detailhandelaren, drogisterijen, supermarkten en inkoopverenigingen waaronder Amazon, Coop, Edeka, Landmark Group, McPaper, Metro, Staples en Thalia.

Dankzij veranderingen in de halstructuur en de beschikbaarheid van het bijbehorende businessplatform Insights-X Digital konden deelnemers de beurs nog efficiënter bezoeken. Tegelijkertijd konden ze nog steeds terugvallen op het vertrouwde totaalconcept van de organisator, Spielwarenmesse eG. Dit omvatte de uitgebreide

innovaties in zes productgroepen, de ontspannen netwerksfeer en het gevarieerd ondersteunend evenementenprogramma.

Omvangrijk productportfolio

“De stemming onder de deelnemers was uitstekend. Na zo’n lange tijd verheugt iedereen zich

op de persoonlijke ontmoeting en de productpresentaties”, aldus Christian Ulrich,

Woordvoerder van de Raad van Bestuur van Spielwarenmesse eG, over de succesvolle start

van de zevende Insights-X. In totaal 153 exposanten uit 35 landen presenteren hun

innovaties en nieuwe ideeën op het gebied van kantoorbenodigdheden. Wat zij vooral waardeerden is de aanwezigheid van de back-to-school sector, de aanwezigheid van veel beslissers binnen de vakhandel en de duidelijke structuur van de beurs.

Halindeling

De beurs had een nieuwe halindeling: het onderdeel Tassen & Accessoires bevindt zich in Hal 12.0, zowel Paper & Filing als Desktop & Office bevinden zich

in hal 11.0, en de drie secties Artistiek & Creatief, Stationery & Geschenkartikelen en

gebruiksvoorwerpen & apparatuur bevonden zich alle drie in Hal 10.0. Bekende merken zijn vertegenwoordigd, evenals startups.

Nieuwe exposanten warenBigso (Zweden), die originele desktop accessoires en archiefdozen levert, en Accent Manufacturing met hun innovatieve zelfklevende producten – waarmee Zuid-Afrika voor het eerst in de landenlijsten staat. Ook nieuw op Insights-X waren Troika (Duitsland) en Rheita-Krautkrämer (Duitsland).

Negentien bedrijven waren voor de zevende keer aanwezig – waaronder Insights-X

Online in 2020 – en hebben dus nog nooit een beurs gemist. Zoals Creative

Concepts Hellas (Griekenland), Häfft-Verlag (Duitsland), Nestler (Duitsland), Online Schreibgeräte

(Duitsland), Stylex Schreibwaren (Duitsland), Undercover (Duitsland) en Vadobag Europe

(Nederland). Creatieve ideeën van nieuwe bedrijven waren te zien in hal 10.0: het

Servische bedrijf New Pen toont potloden gemaakt van gerecyclede kranten, terwijl Pinorama

(Duitsland) en Moyu (Nederland) met speciale notitieboeken aanwezig waren. Verder zagen we meer terugkerende exposanten en bekende merken zoals ACME United Europe

(Duitsland), Edding (Duitsland), Herma (Duitsland) en Paperblanks uit Ierland, naast

uitgever van wenskaarten ABC Glückwunschkartenverlag en Elco, beide gevestigd in Zwitserland.

Netwerken

Naast alles wat de exposanten te bieden hebben, konden de vakbezoekers ook profiteren van de

de nieuwste netwerk- en kennisuitwisselingsmogelijkheden in de InsightsArena in hal 10.0. Op

de InsightsTalks die elke dag tussen 13.00 en 15.00 uur plaatsvonden, spraken deskundigen over onderwerpen als online marketing, digitalisering, duurzaamheid en trends in retail en in de stationery

sector. Op woensdag en donderdag gevolgd door de LicenseTalks, die boeiende inzichten gaven in de wereld van licenties.

Ruimte voor ontspannen zakelijk netwerken was te vinden in de PartnerLounge, exclusief gereserveerd voor handelaren van de 18 samenwerkingspartners. De InsightsArena omvatte bovendien een originele fotopromotie (#stationerythrone), een foodtruck om de honger van de bezoekers te stillen en een extra MediaPoint met vakpublicaties.

Een bijzonder hoogtepunt vond plaats op de eerste avond van de beurs, wanneer

vanaf 18.00 uur zo’n 400 mensen uit de stationerysector samenkwam bij Entrance West voor het altijd populaire AfterHour.

Digitale tools

De vernieuwde Insights-X App maakte de dagelijkse gang van zaken op de beurs eenvoudig te beheren. Hij bevatte de exposantencatalogus, hallenplannen, een overzicht van het programma

en een selfie-cam om de beste momenten van de beurs vast te leggen. De app synchroniseert ook met het nieuwe bedrijfsplatform, Insights-X Digital. Ticket-houders hadden de mogelijkheid om bedrijven en merken snel te vinden via zoekopties en op te slaan in hun eigen favorietenlijst. Ook

bood het een chatmogelijkheid. Daarnaast werd het driedaagse InsightsTalks programma livestreamed in zowel Duits als Engels.

De volgende editie vindt plaats van 11 tot 13 oktober 2023 in Nürnberg

Meer informatie is beschikbaar op de website www.insights-x.com

Vorige artikelKoffie op kantoor wordt luxe product
Volgende artikel Jalema viert 75-jarig jubileum

Gerelateerde berichten

Beste van drie werelden komt samen op Smart Office Event van distributeur Epatra

Drisag scoort opnieuw met miljoenencontract om federale overheidsdiensten te faciliteren

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen
Current Month

Aankomende evenementen

okt 11
oktober 11 - oktober 12

Workspace Design Show

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Abonnement
  • Adverteren
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!