Nothing is forever. And this is for now. Met dit motto vindt de (eenmalige) International Consumer Goods Show plaats, een gecombineerde vakbeurs van Ambiente, Christmasworld en Paperworld. Enerzijds is het event een unieke combinatie van verschillende productcategorieën in de uitzonderlijke situatie van de wereldwijde pandemie. Anderzijds wordt de live beursbeleving ter plaatse digitaal versterkt, waardoor de best mogelijke combinatie van fysieke en digitale beursdeelname ontstaat, stelt de organisatie. Hybride concept “Het belangrijkste voor ons is dat we in de eerste helft van het jaar weer zakelijke bijeenkomsten mogelijk maken en een betrouwbare partner zijn voor onze klanten. Dankzij ons uitgebreide veiligheidsconcept is fysieke interactie, die door niets anders kan worden vervangen, mogelijk, op elk moment ter plaatse in de Messe. De Digital Days bieden een aanvullend virtueel platform via AI-technologie om vraag en aanbod precies op elkaar af te stemmen”, benadrukt Nicolette Naumann, Vice President Ambiente, Messe Frankfurt. Het nieuwe, hybride concept moet internationale bezoekers in staat stellen om bestaande en nieuwe klanten te ontmoeten, inspiratie op te doen en orders te plaatsen, zowel in Frankfurt als vanuit hun kantoor- of thuiswerkplek. “We zijn erg blij dat meer dan 2.000 exposanten uit 63 landen met ons deze weg inslaan. Digitale beurssupplementen zullen in de toekomst blijven bestaan. Volgens ons is dit het beste antwoord op de huidige uitdagingen”, voegt Naumann toe. In 2022 worden de evenementen echter weer opgesplitst en vinden ze plaats in de gebruikelijke tijdvakken in het jaar . De International Consumer Goods Show wordt ondergebracht in de hallen 8, 9, 10, 11 en 12. Kopers zullen het Creative world-aanbod exclusief online vinden op het Digital Days-platform. Breed netwerk en aanbod Het westelijke deel van de Messe presenteert meubel- en decoratieaccessoires, woonconcepten, cadeaus en sieraden/modieuze accessoires, producten voor tafel, keuken en huishouden, maar ook feestelijke en seizoen decoraties, papier, schrijfwaren en kantoorartikelen, hobbyproducten en benodigdheden voor kunstenaars. Hiermee wordt naar eigen zeggen een zeer brede groep inkopers uit de consumptie goederenindustrie aangesproken – van volumekopers tot kleine detailhandelaren, importeurs en commerciële eindgebruikers. Bijzondere tijden vragen om slimme maatregelen, meent de Messe. De Digital Days vinden plaats parallel aan de fysieke beurs en bieden een breed netwerk voor alle deelnemers uit de branche wereldwijd – ook degenen die vanwege mogelijke reisbeperkingen niet het evenement kunnen bezoeken.“Zo biedt de International Consumer Goods Show 2021 het beste van twee werelden: de onvervangbare live beurservaring en een online matchmaking- en netwerkplatform dat voornamelijk nieuwe klanten business moet stimuleren. We versterken zo de functie van de beurs’’, zegt Julia Uherek, Group Show Director Consumer Goods Fairs, Messe Frankfurt.