De productmerken onder de Deense T3L Group gaan komend jaar langzaam over in één gemeenschappelijk merk; Djois. Het gaat daarbij naast de merken Jalema, Tarifold en 3L Office om bijvoorbeeld Atlanta. De primeur was op de Papershow in het Belgische Mechelen, waar een stand van Jalema was aangekondigd, maar in de plaats daarvan de stand van Djois werd gepresenteerd. Jalema maakt sinds 2019 deel uit van de T3L Group.
De merknamen verdwijnen voor een groot deel geleidelijk uit beeld. Specifieke producten die onder de merknaam grote bekendheid genieten, zullen onder deze naam in de markt blijven, met de toevoeging ‘by Djois. Denk aan de Jalema clip. De T3L Groep verwacht zich met deze merkstrategie beter te kunnen profileren als hét merk “dat organisatie en structuur biedt om actieve mensen te helpen hun doel te bereiken in hun werkomgeving”. Dat kan gaan om een kantoor, maar ook een horeca-bedrijf, ziekenhuis, fabriek enz.
De productmerken gaan dus vallen onder het nieuwe hoofdmerk Djois. De bedrijfsnamen blijven echter ongewijzigd. Behalve “Djois-producten” maken en leveren de bedrijven een brede range aan private-label- en OEM-producten van karton en kunststof voor klanten in uiteenlopende markten.
Met Djois als nieuw merk kan de organisatie, die zichzelf als pionier op duurzaamheidsgebied ziet, zich nog beter profileren als groene onderneming.
Of zoals het bedrijf zelf stelt op de nieuwe Djois website: “Gedurende 70 jaar hebben wij zakengedaan in 45 landen, en zijn wij een van de toonaangevende specialisten geworden op het gebied van plasticfolie-transformatie, bedrukking, spuitgieten en kartonverwerking. Onze geschiedenis, ervaring en kennis zijn verenigd in een nieuwe belofte.” De nieuwe pay off is ‘made to make’.
Overigens is al langer gewerkt aan de voorbereiding. De domeinnaam Djois.nl bijvoorbeeld werd al eind januari 2022 door 3L Office Products vanuit Denemarken geregistreerd. En twee maanden geleden was er al een sneak preview op de Djois bedrijfspagina op LinkedIn.
Zie ook https://djois.com/