Een onderneming waarvan je weet dat je er terecht kunt voor alles wat met het kantoor te maken heeft. Dat is Heldense Kantoor Installaties. Ideaal gelegen aan de rand van het centrum van het Limburgse Panningen, met vakkundige medewerkers die klanten graag helpen. Het maakt niet uit of het om een markeerstift of om een complete kantoorinrichting gaat, persoonlijke service staat voorop.
We gaan eerst even terug in de tijd met oprichter Math Bouten. “Op 1 augustus 1978 ben ik samen met Ton Peeters gestart in het centrum van Panningen. In 1986 zijn we verhuisd naar een andere locatie waar we nu nog steeds gevestigd zijn. Hier hebben we een stuk meer ruimte en kunnen we onze plannen verder ontwikkelen. Sinds januari 2017 staat mijn dochter Joyce naast me. Hiermee is de continuïteit gewaarborgd en kan ik me iets meer terugtrekken, hoewel ik aan de zijlijn altijd betrokken zal blijven,” aldus Math.
Veelomvattend assortiment
Het assortiment en het aanbod van Heldense Kantoor Installaties is veelomvattend. Je vindt er onder andere alles op het gebied van kantoorbenodigdheden, kantoormachines, meubilair, facilitaire artikelen, toners en cartridges. Daarnaast beschikt de vakhandel over een eigen copy corner. Daar kunnen klanten terecht voor kleur en zwart-wit prints en kopieën tot en met A3 formaat.
Voor iedere klant de juiste oplossing
Math Bouten vertelt enthousiast over de Heldense Kantoor Installaties: “Het is een mooi bedrijf met veel afwisseling. Geen enkele dag is bij ons hetzelfde en daardoor blijf het boeiend. Juist in deze branche gaan de veranderingen razendsnel en is het belangrijk dat we altijd up-to-date zijn en het juiste advies geven. Die veranderingen zie je niet alleen in de techniek maar ook op de werkplek. Zeker nu met de thuiswerkplek. Het is belangrijk dat de werkplek is afgestemd op de houding van de medewerker en de werkzaamheden. Eenvoudige tips en kleine aanpassingen leiden vaak al tot grote veranderingen met direct resultaat. Samen met de klant kijken naar een passende oplossing voor iedere situatie, is iets waar we iedere dag weer mee bezig zijn.”
Succesvol door ergonomie
Sinds 2017 versterkt Joyce het team en het aanbod van HKI. “Ik ben in 2008 afgestudeerd als interieurarchitect en ben aangesloten bij de Beroepsvereniging van Nederlandse Interieurarchitecten. Na een aantal jaren werkervaring bij diverse architecten- en ontwerpbureaus, ben ik bij Heldense Kantoor Installaties aan de slag gegaan. En daar ben ik nog steeds iedere dag blij om. Het is écht zo dat bedrijven die een aangenaam en ergonomisch verantwoord interieur hebben succesvoller zijn. Je komt een stuk beter over bij de klant en nog belangrijker: de werknemers voelen zich veilig en comfortabel en zijn daardoor gemotiveerder,” vertelt Joyce. “Ook in deze ontwikkeling staat advies op maat centraal. Door goed te luisteren inventariseren we de wensen en behoeften en bezoeken we de locatie. Aan de hand van overzichtelijke plattegronden, moodboards en/of 3D-schetsen maken we het ontwerp visueel. Dit kunnen we zo uitgebreid maken als dat de klant wil, denk hierbij aan: meubilair, kleur, materiaal, verlichting, raambekleding, signing en accessoires. De belangrijkste pijler hierbij is de identiteit van het bedrijf die we samen naar voren laten komen. Buiten het inrichten denken we ook mee met nieuwbouw en verbouwingen. Je merkt dat de opdrachtgevers dit prettig vinden, zij worden ontzorgd en kunnen zich bezighouden met hun corebusiness”
Ondernemen tijdens de coronacrisis:
Tijdens de Corona periode hebben we een verschuiving gezien in de verkoop van ons assortiment. De vraag naar facilitaire artikelen, cartridges/ toners, printers en thuiswerkplekken is enorm gestegen. Met name de vraag naar ergonomische bureaustoelen is groot. Daarom hebben we ons assortiment bureaustoelen nog eens kritisch bekeken zodat we iedereen een passende stoel kunnen aanbieden en kunnen laten zien!