“We bleken een goede match te zijn in termen van bedrijfsvoering en dit opende de deur voor ons om het bedrijf over te nemen.” – Bas Hansler
Van alledaagse kantoorartikelen tot de volledige inrichting van een vergaderruimte, voor alle benodigdheden voor de moderne werkomgeving kan men terecht bij Kieft All Office in Emmen én sinds kort ook in Stadskanaal. Inmiddels is Kieft al meer dan 40 jaar een begrip in Emmen en omgeving. Wij spraken met Bas Hansler, mede-eigenaar van Kieft All Office, over het bedrijf en de recente uitbreiding.
Van plaatselijke boekhandel naar professionele kantoorvakhandel, door de jaren heen heeft Kieft All Office een behoorlijke transitie doorgemaakt. Het bedrijf begon in 1977 met de verkoop van boeken en groeide door de jaren heen uit tot een professionele kantoorvakhandel.
Bas vertelt over de ontwikkeling van Kieft All Office: “Je zou het je met ons huidige assortiment haast niet kunnen voorstellen, maar ooit is Kieft All Office begonnen als een eenvoudige boekhandel. De boekhandel zat gevestigd in een wijk in Emmen en is later naar het centrum verhuisd. Door de jaren heen verschoof de focus van het assortiment langzamerhand van boeken naar kantoorartikelen. Daarom is in 1991 besloten om naar het industrieterrein te verhuizen en de focus volledig te verleggen naar kantoorartikelen voor de zakelijke markt. We bieden een volledig assortiment aan producten die bedrijven nodig hebben om prettig werken op kantoor mogelijk te maken.
Bovendien kunnen wij klanten ondersteunen bij het optimaal inrichten van de werkomgeving. Onze inzet gaat dus verder dan alleen het leveren van producten; we bieden extra diensten om de producten optimaal te benutten. Bovendien beschikken we over onze eigen bezorg- en technische dienst, die ons meer controle geeft over onze service. Hierdoor hebben klanten enkel contact met ons Kieft-team. Dit zorgt ervoor dat we altijd herkenbaar zijn voor vaste klanten en dat we vertrouwde gezichten voor hen blijven. Wij streven ernaar klanten aan ons te binden door zowel een uitgebreid assortiment als aanvullende diensten te leveren, met een focus op hoogwaardige service.”
Groeiambities
De ambitie om verder te groeien en Kieft All Office verder uit te breiden blijkt uit de recente overname van Van der Laan Kantoorefficiency in Stadskanaal. Sinds begin dit jaar mag Bas zich ook mede-eigenaar noemen van Kieft Van der Laan. Hij vertelt ons over de ambitieuze overname:
“Wij hadden bij Quantore laten blijken geïnteresseerd te zijn in een overname, als deze mogelijkheid zich zou voordoen in onze regio. Toen werden wij begin 2021 getipt over Van der Laan Kantoorefficiency in Stadskanaal, waarvan de vorige eigenaren wilden stoppen. We bleken een goede match te zijn in termen van bedrijfsvoering en dit opende de deur voor ons om het bedrijf over te nemen.
Deze overname is een boeiende uitdaging, aangezien de vorige eigenaren nog geen automatisering hadden geïmplementeerd. Gelukkig waren we in onze vestiging in Emmen al volledig geautomatiseerd, wat ons in staat stelde om onze bestaande geautomatiseerde administratie relatief eenvoudig uit te breiden naar onze nieuwe vestiging in Stadskanaal.
We vonden het daarnaast belangrijk om de klantenkring van Van der Laan Kantoorefficiency dezelfde servicegraad te bieden als dat ze gewend waren. Wij geloven dat we met de vergelijkbare bedrijfsvoering de servicekwaliteit kunnen handhaven en dat we met de automatisering zelfs toegevoegde waarde kunnen bieden. Klanten in de omgeving van Stadkanaal hoeven niet meer in de winkel te bestellen, maar hebben ook toegang tot onze webshop. Hoewel we nog volop bezig zijn met deze overname, smaakt het zeker naar meer.”
Samen staan we sterker
Wat Quantore bijzonder maakt binnen de branche is het bundelen van krachten als coöperatie. Ook Kieft ervaart hiervan de voordelen volgens Bas: “Quantore neemt ons veel werk uit handen, zodat wij ons maximaal kunnen focussen op het leveren van de beste service aan onze klanten. Waar we voorheen bijvoorbeeld zelf onze webshop bij moesten houden, wordt nu alles automatisch gesynchroniseerd.
Daarnaast is de gezamenlijke inkoop natuurlijk een groot voordeel die alle leden ervaren. Door krachten te bundelen kunnen we beter concurreren met de grote spelers op de markt. Samen staan we echt sterker dan alleen.”