KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Redactie»Op bezoek bij Kieft – van artikelen tot inrichting
Redactie

Op bezoek bij Kieft – van artikelen tot inrichting

11 januari 20244 Min leestijd
Op bezoek bij Kieft - van artikelen tot inrichting
Op bezoek bij Kieft - van artikelen tot inrichting
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

ā€œWe bleken een goede match te zijn in termen van bedrijfsvoering en dit opende de deur voor ons om het bedrijf over te nemen.ā€Ā  – Bas Hansler

Van alledaagse kantoorartikelen tot de volledige inrichting van een vergaderruimte, voor alle benodigdheden voor de moderne werkomgeving kan men terecht bij Kieft All Office in Emmen Ʃn sinds kort ook in Stadskanaal. Inmiddels is Kieft al meer dan 40 jaar een begrip in Emmen en omgeving. Wij spraken met Bas Hansler, mede-eigenaar van Kieft All Office, over het bedrijf en de recente uitbreiding.

Van plaatselijke boekhandel naar professionele kantoorvakhandel, door de jaren heen heeft Kieft All Office een behoorlijke transitie doorgemaakt. Het bedrijf begon in 1977 met de verkoop van boeken en groeide door de jaren heen uit tot een professionele kantoorvakhandel.

Bas vertelt over de ontwikkeling van Kieft All Office: ā€œJe zou het je met ons huidige assortiment haast niet kunnen voorstellen, maar ooit is Kieft All Office begonnen als een eenvoudige boekhandel. De boekhandel zat gevestigd in een wijk in Emmen en is later naar het centrum verhuisd. Door de jaren heen verschoof de focus van het assortiment langzamerhand van boeken naar kantoorartikelen. Daarom is in 1991 besloten om naar het industrieterrein te verhuizen en de focus volledig te verleggen naar kantoorartikelen voor de zakelijke markt. We bieden een volledig assortiment aan producten die bedrijven nodig hebben om prettig werken op kantoor mogelijk te maken.

Bovendien kunnen wij klanten ondersteunen bij het optimaal inrichten van de werkomgeving. Onze inzet gaat dus verder dan alleen het leveren van producten; we bieden extra diensten om de producten optimaal te benutten. Bovendien beschikken we over onze eigen bezorg- en technische dienst, die ons meer controle geeft over onze service. Hierdoor hebben klanten enkel contact met ons Kieft-team. Dit zorgt ervoor dat we altijd herkenbaar zijn voor vaste klanten en dat we vertrouwde gezichten voor hen blijven. Wij streven ernaar klanten aan ons te binden door zowel een uitgebreid assortiment als aanvullende diensten te leveren, met een focus op hoogwaardige service.ā€

Groeiambities

De ambitie om verder te groeien en Kieft All Office verder uit te breiden blijkt uit de recente overname van Van der Laan Kantoorefficiency in Stadskanaal. Sinds begin dit jaar mag Bas zich ook mede-eigenaar noemen van Kieft Van der Laan. Hij vertelt ons over de ambitieuze overname:

ā€œWij hadden bij Quantore laten blijken geĆÆnteresseerd te zijn in een overname, als deze mogelijkheid zich zou voordoen in onze regio. Toen werden wij begin 2021 getipt over Van der Laan Kantoorefficiency in Stadskanaal, waarvan de vorige eigenaren wilden stoppen. We bleken een goede match te zijn in termen van bedrijfsvoering en dit opende de deur voor ons om het bedrijf over te nemen.

Deze overname is een boeiende uitdaging, aangezien de vorige eigenaren nog geen automatisering hadden geĆÆmplementeerd. Gelukkig waren we in onze vestiging in Emmen al volledig geautomatiseerd, wat ons in staat stelde om onze bestaande geautomatiseerde administratie relatief eenvoudig uit te breiden naar onze nieuwe vestiging in Stadskanaal.

We vonden het daarnaast belangrijk om de klantenkring van Van der Laan Kantoorefficiency dezelfde servicegraad te bieden als dat ze gewend waren. Wij geloven dat we met de vergelijkbare bedrijfsvoering de servicekwaliteit kunnen handhaven en dat we met de automatisering zelfs toegevoegde waarde kunnen bieden. Klanten in de omgeving van Stadkanaal hoeven niet meer in de winkel te bestellen, maar hebben ook toegang tot onze webshop. Hoewel we nog volop bezig zijn met deze overname, smaakt het zeker naar meer.ā€

Samen staan we sterker

Wat Quantore bijzonder maakt binnen de branche is het bundelen van krachten als coƶperatie. Ook Kieft ervaart hiervan de voordelen volgens Bas: ā€œQuantore neemt ons veel werk uit handen, zodat wij ons maximaal kunnen focussen op het leveren van de beste service aan onze klanten. Waar we voorheen bijvoorbeeld zelf onze webshop bij moesten houden, wordt nu alles automatisch gesynchroniseerd.

Daarnaast is de gezamenlijke inkoop natuurlijk een groot voordeel die alle leden ervaren. Door krachten te bundelen kunnen we beter concurreren met de grote spelers op de markt. Samen staan we echt sterker dan alleen.ā€

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelFlokk versterkt positie in de VS met overname Stylex
Volgende artikel Dijkgraaf breidt uit door overname Kabri kantoorefficiency in Zutphen.

Gerelateerde berichten

Despec

Ontdek de leuke & betaalbare summer gadgets van Despec

Epatra

Epatra benoemd tot officieel distributeur ViewSonic in de Benelux

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!