KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards – KBM
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • Evenementen
  • KBM magazine
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards – KBM
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Achtergrond»Konica Minolta herstructureert printdivisie
Achtergrond

Konica Minolta herstructureert printdivisie

8 februari 20212 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

De printer-activiteiten van Konica Minolta maken vanaf nu deel uit van een nieuwe divisie genaamd Digital Workplace, samen met Konica Minolta’s IT Service Solutions en Workplace Hub-bedrijven, waarbij print- en IT-services onder één paraplu worden samengebracht. De aanpassing maakt deel uit van de DX2022 digitale transformatiestrategie die het bedrijf eind 2020 heeft aangekondigd.

“Aangezien het afdrukken op kantoor blijft afnemen en de werkstijl van klanten verandert, zal de traditionele Office-onderneming in het huidige boekjaar een structurele winsthervorming doorvoeren om zijn verdienvermogen te behouden”, verklaarde de OEM in zijn winstoverzicht voor het derde kwartaal.
Voor de negen maanden tot 31 december 2020 rapporteerde Digital Workplace een omzet van ¥ 336 miljard ($ 3,2 miljard), een jaar-op-jaar daling van ongeveer 19%. De daling bedroeg 10% in de laatste drie maanden van het kalenderjaar toen de markten tekenen van herstel vertoonden.

In het kwartaal oktober-december 2020 waren de verkoopvolumes van multifunctionele A3-printers slechts 6% lager dan in 2019, terwijl de omzet op de Chinese markt – waar kleurenmodellen met lage snelheid en zwart-wit populair zijn – met 15% toenam. De VS – de belangrijkste markt voor de meer winstgevende hogesnelheidsmodellen van het bedrijf – bleef echter tussen de 20-30% onder het niveau van 2019.

De omzet uit verbruiksartikelen en printservices was lager dan die van hardware, maar er was groei in het derde kwartaal van zowel IT Services Solutions als Workplace Hub.

Voor het huidige kwartaal dat eindigt op 31 maart 2021, zegt Konica Minolta dat de printvolumes in kantoren naar verwachting zullen terugkeren naar ongeveer 90% van het niveau van hetzelfde kwartaal vorig jaar, en dat dit zou moeten leiden tot een herstel van de hardwareverkoop.

Vorige artikelCatalogus 2021 van Adveo gereed
Volgende artikel Thuiswerkers kopen voor 400 miljoen euro kantoorproducten

Gerelateerde berichten

Aantal speelgoedwinkels stijgt voor eerst sinds 2011

Jan Postema promoveert op onderzoek kantoorvakhandel

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen
Current Month
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Abonnement
  • Adverteren
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!