“Technologie transformeert onze manier van werken, en onze kantooromgevingen veranderen mee. Dit heeft tot gevolg dat bedrijven oplossingen voor hun werkomgeving zoeken die voldoen aan de marktvraag”, aldus Konica Minolta. Na een grondig onderzoek naar deze ontwikkelingen hebben de analisten van Keypoint Intelligence-Buyers Lab besloten om de prestigieuze Smart Workplace Vision Award aan Konica Minolta toe te kennen. Dit eerbetoon viel Konica Minolta als enige leverancier in zijn bedrijfstak ten deel dankzij Konica Minolta’s visie op de werkplek van de toekomst, investeringen in innovatieve technologie en een duidelijk stappenplan dat klanten begeleid bij deze nieuwe ontwikkelingen.
“Kantooromgevingen evolueren en Konica Minolta verandert mee”, aldus Jamie Bsales, directeur Solutions Analysis bij Keypoint Intelligence. “Het bedrijf heeft een duidelijk beeld wat de slimme werkplek van de toekomst inhoudt en bouwt actief aan die toekomst met een combinatie van interne productontwikkeling, acquisities en partnerovereenkomsten. Bovendien zorgt Konica Minolta voor de vereiste infrastructuur en producten die deze initiatieven voor de slimme werkplek ondersteunen. Daartoe biedt Konica Minolta een uitgebreid portfolio, zoals apparatuur en oplossingen voor documentimaging en -verwerking (Konica Minolta’s kernactiviteit), slimme receptionisten, samenwerkingssystemen, robotica en geavanceerde beveiliging via videosurveillance – plus de IT-diensten die zorgen dat alles functioneert.”
In het onderzoek van Keypoint Intelligence, het eerste in zijn soort, worden de strategieën voor de slimme werkomgeving van belangrijke leveranciers van kantoorapparatuur onder de loep genomen. Daarbij wordt van elk bedrijf de visie op de slimme werkplek geëvalueerd, evenals de huidige en toekomstige producten en diensten, en hoe klanten worden meegenomen in die visie. Verder wordt onder meer gekeken naar bestaande en toekomstige afzetkanalen, marktintroductiestrategieën en de mogelijkheid om de visie uit te voeren. Konica Minolta wordt geprezen voor zijn duidelijke visie, een productportfolio dat verder reikt dan Konica Minolta’s kernactiviteit, en de mogelijkheid om zijn visie te realiseren.