KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Leveranciersbijeenkomst Novaka geeft inzicht in strategie
Distributie

Leveranciersbijeenkomst Novaka geeft inzicht in strategie

29 oktober 20212 Min leestijd
6
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Novaka organiseerde deze week een bijeenkomst, waarin de leveranciers zijn bijgepraat over de recente ontwikkelingen en de toekomstplannen van de cooperatie. In openhartige presentaties gaven algemeen directeur Arnold Thews en Head of purchasing & categorymanagement tekst en uitleg. Duidelijk was wel dat Quantore goed door de pandemie is gekomen.

De coronapandemie heeft ook bij Quantore zijn weerslag gehad, zo blijkt. Bepaalde categorieƫn profiteerden enorm, andere hadden heel veel last van het feit dat de meeste kantoren dicht waren. Zo daalden de traditionele kantoorartikelen fors, terwijl producten als meubilair, printers, hygiƫne, snijden en knippen een sterke groei konden optekenen. Ook papier is inmiddels weer terug op een niveau van voor corona.
De leden zijn kritisch over de uitleveringsgraad en Quantore heeft dat als een van de prioriteiten om aan te pakken benoemd.

A-merk huis
Quantore is nadrukkelijk een A-merk huis en de merken zijn dan ook heel belangrijk, stelde Thews. Er wordt voortdurend gezocht naar nieuwe merken, bijvoorbeeld in de hygiƫne en facilitaire hoek, en uitbreiding van samenwerking. Zo is de samenwerking met Duracell uitgebreid, wat Quantore demogelijkheid biedt om daarmee nieuwe klantgroepen aan te boren. Uiteraard is er ook aandacht voor het huismerk en krijgt deze ook uitbreiding met bijvoorbeeld het koffiemerk Biaretto Coffee. Het merk Budget verandert in QBasic en voor verpakking en verzending komt er iezzy.

Verder zet Quantore de komende jaren sterk in op duurzaamheid. Samen met het bureau Ecovadis zet de cooperatie de schouders onder verduurzaming van het assortiment. De leden en ook de leveranciers worden hier intensief bij betrokken. Ecovadis is geen onbekende in de branche, en heeft al een aantal leveranciers, wederverkopers en grote eindgebruikers als klant.

Thews ging ook kort in op de discussie binnen Quantore omtrent de benadering van de traditionele vakhandel versus de online spelers. Traditioneel is nog altijd goed voor 70 procent van de omzet, maar het aandeel van online groeit. Omdat deze partijen een groei van gemiddeld 30 procent laten zien, terwijl traditioneel b-to-b stabiel is en b-to-c met 5 tot 20 procent daalde.

Een uitgebreid interview met Arnold Thews in de komende editie van KBM.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelDelo neemt MaDox Groep over
Volgende artikel Nieuwe eigenaar Office Centre en Staples wil Deense leverancier Action overnemen

Gerelateerde berichten

Bruna

Sharon Gajadin nieuwe eigenaar voor Bruna Sneek

Muys

Einde van een icoon: Kantoorboekhandel Muys na 138 jaar failliet

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!