KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Leveranciersbijeenkomst Quantore geeft inzicht in strategie
Distributie

Leveranciersbijeenkomst Quantore geeft inzicht in strategie

4 november 20212 Min leestijd
5
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Quantore organiseerde vorige week een bijeenkomst, waarin leveranciers zijn bijgepraat over de recente ontwikkelingen en de toekomstplannen van de coöperatie. In openhartige presentaties gaven algemeen directeur Arnold Theuws en Manager Inkoop & category management, Dennis Albers, tekst en uitleg. Duidelijk was wel dat Quantore goed door de pandemie is gekomen.

De coronapandemie heeft ook bij Quantore zijn weerslag gehad, zo blijkt. Bepaalde categorieën profiteerden enorm, andere hadden veel last van het feit dat de meeste kantoren dicht waren. Zo daalden de traditionele kantoorartikelen in 2020 fors, terwijl categorieën als meubilair, printers, hygiëne en hobby een sterke groei konden optekenen. Dit jaar herstellen de traditionele categorieën en met name papier is inmiddels weer terug op het niveau van voor corona. De leden zijn kritisch over de uitleveringsgraad, die lager is door slechte beschikbaarheid van goederen (door transport- en grondstofproblemen) en krapte op de arbeidsmarkt. Quantore heeft dit als een van haar prioriteiten benoemd.

A-merk huis
Quantore is nadrukkelijk een A-merk huis en de merken zijn dan ook heel belangrijk, stelde Theuws. Er wordt voortdurend gezocht naar nieuwe merken, bijvoorbeeld in de hygiëne en facilitaire hoek, en uitbreiding van samenwerking. Zo is de samenwerking met Duracell uitgebreid, wat Quantore de mogelijkheid biedt om nieuwe klantgroepen aan te boren. Uiteraard is er ook aandacht voor de eigen merken Quantore, Biaretto en CleaninQ en het nieuwe label Iezzy, waar in eerste instantie een mooie range verpakkingsmaterialen onder wordt aangeboden. Het merk Budget krijgt de naam QBasic.

Verder zet Quantore de komende jaren sterk in op duurzaamheid. Samen met bureau Ecovadis zet de coöperatie de schouders onder verduurzaming van het assortiment. De leden en ook leveranciers worden hier intensief bij betrokken. Ecovadis is geen onbekende in de branche, en heeft al een aantal leveranciers, wederverkopers en grote eindgebruikers als klant.

Theuws ging ook kort in op de discussie binnen Quantore omtrent de benadering van de traditionele vakhandel versus de online spelers. Traditioneel is nog altijd goed voor 70 procent van de omzet, maar het aandeel van online groeit. Omdat deze partijen een groei van gemiddeld 30 procent laten zien, terwijl traditioneel b-to-b stabiel is en b-to-c met 5 tot 20 procent daalde.

Een uitgebreid interview met Arnold Theuws in de komende editie van KBM.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelBoekhandels Paagman en Broekhuis breiden uit
Volgende artikel RAJA Groep rondt overname van Viking af

Gerelateerde berichten

bruna dongen

Bruna Dongen krijgt nieuw gezicht én frisse toekomst

Jonge ondernemer Joran Idema opent zijn tweede Primera, in Anna Paulowna Joran Idema

Jonge ondernemer Joran Idema opent zijn tweede Primera, in Anna Paulowna

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!