Langzaam maar zeker komen initiatieven van de grond om thuiswerkservices aan te bieden voor grotere organisaties. Zo zijn recent Ahrend en Facilicom, deels in samenwerking met elkaar, gestart met de levering van thuiswerkplekken.
De nieuwe dienst van Facilicom omvat diensten als schoonmaak, health coaching, connectiviteit van de (IT-)apparatuur, veiligheidsoplossingen en een ergonomische werkplek.
Aansluiten bij behoefte medewerkers thuis
Martijn de Groot is bij Facilicom verantwoordelijk voor het nieuwe modulaire concept. Hij legt tegenover nieuwsplatform Facto.nl uit dat onder de nieuwe dienst eigenlijk alles valt wat aansluit bij de behoeften van werknemers thuis. Dat is bijvoorbeeld ook ondersteuning voor mentale en fysieke fitheid, arbotechnisch goedgekeurd werkplekmeubilair met bijbehorende randapparatuur, zoals een noise cancelling hoofdtelefoon en een koeriersbox. Bedrijven kunnen drie varianten aan hun werknemers aanbieden: Goed, Premium en Happy@Home.
Diensten die de dienstverlener niet zelf kan leveren, worden verzorgd door partners als Guidion, Ahrend en Ricoh.
Ahrend
Ahrend biedt zelf ook een uitgebreide thuiswerkservice en adverteert daar ook uitgebreid mee op de radio. Ahrend start met het inventariseren van de behoeften, samen met de HR-afdeling. Met de inkoopafdeling worden de financieringsmogelijkheden – van koop, huur tot lease. En met de facilitair medewerker de bestel-, aflever- en retourprocedure.
De medewerker kiest vervolgens zelf uit het totale thuiswerkassortiment de thuiswerkplek die bij hun functie en interieur past. Dat kan via een webshop-op-maat. Daar plaatst elke medewerker eenvoudig zijn persoonlijke bestelling.
Ahrend brengt na bestelling de werkplek bij de medewerkers thuis. Daarbij geven we direct advies over de juiste instelling/afstelling.
Maandelijks ontvangt de klant een gedetailleerd overzicht van alle bestellingen en een verzamelfactuur.