Logitech heeft in Q4 van 2020 een omzet behaald die 85 procent hoger lag dan een jaar eerder. Dat is met name te danken aan de trend van thuiswerken en onderwijs op afstand. Ook werden meer gamingproducten verkocht.
De omzet uit pc-webcams bedroeg in het vierde kwartaal 132 miljoen dollar, 309 procent meer dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder, voor corona. Ook veel groei bij de categorie Video Collaboration, waar Logitech zijn zakelijke videoconferentiehardware onder schaart. Die categorie was goed voor een kwartaalomzet van 293 miljoen dollar, een stijging van 218 procent.
Bij de categorie Tablet & Accessoires was de groei met 342 procent het grootst. In die categorie realiseerde Logitech een omzet van 138 miljoen dollar. Het gaat hierbij om accessoires voor tablets, zoals hoezen en toetsenborden.Volgens de fabrikant is dat te danken aan bestellingen van educatieve instellingen.
Logitech haalde de meeste omzet uit gamingproducten, 436 miljoen dollar en dat was 78 procent meer dan vorig jaar. In de categorie Audio & Wearables steeg de omzet met 153 procent tot 153 miljoen dollar.
Logitechs kwartaalomzet in Q4 kwam uit op 1,67 miljard dollar, 85 procent meer dan het vergelijkbare kwartaal een jaar eerder. De cijfers gaan over de laatste drie maanden van 2020.
Nieuwe producten
Logitech annonceerde gelijktijdig met de kwartaalcijfers nieuwe PC gebaseerde oplossingen die samenwerken met video conferencing services, zoals Microsoft Teams en Zoom. De nieuwe Logitech Rally Bar is ontworpen met oog op middelgrote ruimtes en de Logitech Rally Bar Mini is met name ontwikkeld is voor kleine ruimtes. De nieuwe Logitech RoomMate stelt gebruikers in staat stelt om te werken met video conferencing services op Logitech conference camera’s, zonder een PC of Mac. Het opzetten, managen en gebruiken van video conferencing apparatuur wordt hierdoor aanzienlijk eenvoudiger gemaakt, waardoor de kwaliteit van meetings in hybride en snel veranderende werkomgevingen wordt verhoogd.