Zoek
Sluit dit zoekvak.
Zoek
Sluit dit zoekvak.

Lyreco lanceert onder de naam  Sustainable by Lyreco, de eerste B2B marktplaats gewijd aan duurzame producten die volgens het concern  bijdragen aan de bescherming van de planeet en haar mensen. De Sustainable by Lyreco-marktplaats is momenteel beschikbaar in Italië, maar zal vanaf 2023 ook op andere Lyreco-markten worden aangeboden.

Vanaf nu krijgen Lyreco klanten ook toegang tot een nieuw platform dat uitsluitend gewijd is aan producten die bijdragen aan de planeet, de mensen

en gemeenschappen. Voor de eerste lancering, in samenwerking met Mirakl, de wereldleider in marktplaatsoplossingen, heeft Lyreco ervoor gekozen om het beschikbaar te maken op de Italiaanse markt, waarbij de testfase op één land wordt gericht voordat het wereldwijd wordt uitgerold.

Missie

“Onze bedrijfsmissie is om pioniers te zijn in het duurzaam leveren van wat elke werkplek nodig heeft, zodat haar mensen zich kunnen zich kunnen concentreren op wat belangrijk is. Met de introductie van deze nieuwe marktplaats, exclusief gewijd aan deze geselecteerde

producten, maken we het onze klanten gemakkelijker om deugdzame praktijken toe te passen”, zegt Grégory Liénard, CEO van Lyreco.

Duidelijke criteria

Na onderzoek onder zijn klanten werkte Lyreco samen met externe en interne experts om

een duidelijke en transparante beoordelingsmethode te ontwikkelen om te beoordelen welke verkopers en welke producten geschikt zouden zijn voor onboarding op het nieuwe platform.

Om te worden goedgekeurd om op het platform te werken, moet elke verkoper kunnen bewijzen dat hij officieel erkend is als duurzaam door een betrouwbare organisatie zoals EcoVadis of B-Corp, of Lyreco’s beoordelingsvragenlijst invullen, die hen een Duurzaamheidsscore oplevert.

Om te worden goedgekeurd voor verkoop op het nieuwe platform, moeten producten worden verkocht door een beoordeelde verkoper, moeten de verpakkingen zijn gerecycleerd

tot een minimum van 80% van zijn gewicht en tot een minimum van 80% van zijn gewicht recycleerbaar zijn.

Naast deze criteria moet elk product voldoen aan de beoordelingseisen die nodig zijn om te voldoen aan de Lyreco Duurzaamheidsselectie:

– Planet by Lyreco (Een selectie van producten die bijdragen tot de bescherming van het milieu)

– People at work by Lyreco (Een selectie van producten die bijdragen tot het welzijn en de veiligheid van mensen op het werk).

– Community by Lyreco (Een selectie van producten die bijdragen tot een betere maatschappelijke impact op lokale gemeenschappen)

Lyreco Strategy Director, Maxime Chabaud legt uit: “Als bedrijf is Duurzaamheid een belangrijke pijler van onze strategie. En het wordt voor steeds meer van onze klanten strategisch. Dankzij ons verkoopteam, dat heel dicht bij onze klanten, begrijpen we al een paar jaar de verschuiving in het koopgedrag van onze klanten.

De overgang naar de werkplekken van morgen kan ingewikkeld zijn door een gebrek aan informatie over hoe je goede keuzes te maken. Daarom hebben we besloten het selectieproces te vergemakkelijken door op hetzelfde platform een gecureerde selectie

van producten. Zowel verkopers als klanten zijn enthousiast over dit innovatieve initiatief en we kunnen niet wachten om live te gaan in Italië.”

Onderdeel strategie

Als onderdeel van de Lyreco-strategie om in 2026 90% van de verkoop te realiseren van producten en diensten die bijdragen aan de bescherming van de planeet en zijn bewoners in 2026, is dit project gebaseerd op ondubbelzinnige observaties over de sterke wens van Lyreco-klanten naar dit type oplossing. Wanneer klanten werd gevraagd naar de criteria die zij in overweging namen bijj de aankoop van werkplekbenodigdheden en -diensten, wees 65% de milieu-impact aan, en allen verklaarden dat ze geïnteresseerd waren in het gebruik van producten en leveringsmethoden.

geïnteresseerd waren in het gebruik van producten en leveringsmethoden die bijdragen tot de vermindering ervan.

“We zijn verheugd dat we de eerste markt zijn die dit opwindende initiatief lanceert. Lyreco heeft een lange geschiedenis als pionier en met deze lancering lopen we voorop als het gaat om het vinden van nieuwe manieren om te voldoen aan de veranderende behoeften van onze klanten

veranderende behoeften”, zegt Lyreco Italy Managing Director, Gianluca Gibelli.

X