KBM
  • Home
  • Supplies
  • Machines
  • Facilitair
    • Coffee Pro
    • Facilitair
  • Distributie
  • Events
    • BOP Awards – KBM
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM
    • OFM
  • Bedrijven
  • Home
  • Evenementen
  • KBM
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • Supplies
  • Machines
  • Facilitair
    • Coffee Pro
    • Facilitair
  • Distributie
  • Events
    • BOP Awards – KBM
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM
    • OFM
  • Bedrijven
KBM
Home»Office Magazine»Manutan breidt leasing uit na succesvolle pilot in Nederland
Office Magazine

Manutan breidt leasing uit na succesvolle pilot in Nederland

19 mei 20224 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Na een succesvolle pilot in Nederland, heeft Manutan zijn equipment leasing programma uitgebreid naar Frankrijk. Volgens Manutan komen momenteel meer dan 70.000 artikelen uit verschillende productcategorieën – waaronder kantoorapparatuur, thuiswerkapparatuur, magazijnapparatuur en verpakkingsmateriaal – in aanmerking en zijn deze te herkennen aan een nieuw leaselogo.

Het voordeel is dat klanten in staat zijn om inrichtingsprojecten of eenmalige aankopen te financieren via een maandelijks betalingsplan – dat als een uitgave kan worden geboekt – zonder dat dit van invloed is op de cashflow. Plannen kunnen op maat worden gemaakt en variëren van 1 tot 5 jaar. Extra diensten zoals installatie en montage kunnen ook worden inbegrepen.

Manutan starte een jaar geleden in Nederland al met deze vorm van vendor leasing. Dat blijkt zo succsvol, dat het concept verder wordt uitgerold.

Meer dan een dozenschuiver

Met de komst van vendor leasing bij Manutan wordt er nu een alternatief geboden voor het kopen van investeringsgoederen vanaf €20.000,-. Dit concept is niet alleen interessant voor kantoor en magazijn. Maar ook horeca, het buitenterrein en overige sectoren waarin investeringsgoederen nodig zijn.

Ramon Kok, Managing Director van Manutan Benelux, Duitsland, Scandinavië en Oost-Europa, melde een jaar geleden bij de introductie: “Dat we bij Manutan nu ook instappen en het concept Vendor Leasing gaan aanbieden is niet verrassend. Ontzorgen zit in ons bloed, het is de standaard bij Manutan. Het pakket aan de flexibele oplossingen wat we bieden wordt hiermee nog verder uitgebreid, we zijn tenslotte meer dan een dozenschuiver. We starten in Nederland als eerste werkmaatschappij van de Manutan Group met dit concept. Het is mooi dat we de ruimte krijgen om dit te ontwikkelen voor de Nederlandse markt. Na Nederland zal ook België volgen, maar iedere markt verschilt toch weer en vraagt om een specifieke aanpak. Daarom focussen we nu eerst op Nederland en rollen we daarna verder uit.”.

Financiële partner

In hun zoektocht naar de ideale financiële partner, is Manutan uitgekomen bij Societé Generale Equipment Finance (SGEF).  “Het belangrijkste punt voor ons bij de opstart van het project Vendor Leasing was dat er voor de klant zo min mogelijk moest veranderen als we dit gingen aanbieden. Wij moeten hun contactpersoon blijven, de snelle doorlooptijden moeten blijven bestaan. Daarbij mag de klant geen hinder mag ondervinden in het zoeken naar een externe financieringspartner en komt er geen aanslag wordt gedaan op de liquide middelen. Wij zijn onder andere om die redenen gaan samenwerken met Societé Generale Equipment Finance. Een betrouwbare partij met volop ervaring in leasing.” Vertelt Mark Oosterhof, Finance & Control Manager van Manutan Benelux en Duitsland.

Laag risico

Dat Manutan de samenwerking met SGEF is aangegaan maakt vendor leasing ook interessant voor kleinere partijen. SGEF gaat helemaal uit van hun eigen kredietcheck, wat meer mogelijkheden biedt maar geen extra risico’s met zich meebrengt. Niemand zit tenslotte te wachten op klanten die in de financiële problemen komen. Manutan wil haar klanten bovendien niet met lasten opzadelen die zij niet kunnen dragen. Het is in het belang van zowel Manutan, SGEF maar vooral van onze klant dat de financiële situatie goed in kaart wordt gebracht. Door hun eigen check houden zij het risico voor de klanten zo laag mogelijk. Mark Oosterhof: “De kredietcheck is absoluut nodig maar zorgt overigens niet voor een veel langere doorlooptijd. Natuurlijk wordt het nauwkeurig bekeken, maar onze klanten kunnen gewoon rekening houden met de snelle doorlooptijden die zij gewend zijn van ons.”.

“Behoeftes binnen een organisatie veranderen, met Vendor Leasing kun je weloverwogen keuzes maken over investeringsgoederen.”

One stop partner

Ramon Kok: “De tijd was nu rijp voor dit project bij Manutan, ik heb veel dergelijke concepten gezien in de wereld van document management (kopieermachines en printers – red.) en die kennis heb ik meegenomen naar onze organisatie. Het is goed dat Manutan zich vanaf nu ook kan profileren als complete speler in de markt door het aanbieden van de service Vendor Leasing. Het geheel staat als een huis, onze mensen zijn betrokken bij het project en kunnen daardoor onze klanten goed adviseren. We doen het goed, of we doen het niet.

Ik verwacht er veel van, we zijn nu echt een one stop partner. Manutan is allang meer dan alleen magazijninrichtingen. Daarbij nu ook het faciliteren van deze financiering in de vorm van leasing.”. Vendor leasing wordt dus steeds normaler en past in de huidige tijdsgeest. Behoeftes binnen een organisatie veranderen. Door gebruik te maken van leasing kun je aan het einde van de contractduur een weloverwogen keuze maken over de investeringsgoederen. Gaan we hier mee door en nemen we ze over of zijn we toe aan een andere stap. Hierdoor stel je jezelf en je organisatie in staat om te blijven groeien zonder dat je wordt geremd door een grote investeringssom.

Vorige artikelStora Enso verkoopt haar drie fabrieken in Rusland
Volgende artikel Zeven vragen aan retailexpert Marcel Mulder

Gerelateerde berichten

Hameco krijgt nieuwe toekomstbestendige opzet

Drisag wint miljoenencontract om federale overheidsdiensten te faciliteren

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen
Current Month
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Abonnement
  • Adverteren
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!