Edding zag de winst in 2022 aanzienlijk dalen tot €4 miljoen, 40% lager dan in 2021. De omzet van de groep bedroegen afgelopen jaar €159,2 miljoen, ongeveer 7% hoger dan in 2021,
De omzet stijging is deels het gevolg van het aanhoudende herstel van de impact van de COVID-19-pandemie; Met name de Business Unit Collaboration @ Work (COWO) heeft met het hoofdmerk “Legamaster” voor het eerst het pre-Corona-niveau overschreden. Maar ook de business units Office & Industry Supplies (OFIS) en Creative & Home (CREHO) groeiden fors. Regionaal gezien hebben de overzeese markten, die het langst hebben geleden onder de gevolgen van de COVID-19-pandemie, hier een onevenredig grote bijdrage aan geleverd.
Edding waarschuwde al eerder voor een verwachte verlaging van de winst: “We hadden de verwachte daling van de inkomsten al aangekondigd in onze ad-hocaankondiging van 17 december 2021. Met het uitbreken van de oorlog in Oekraïne en de stopzetting van onze Russische activiteiten hebben we de EBIT-prognose voor 2022 op 28 februari 2022 verlaagd tot tussen 2,0 en 5,0 miljoen euro. Het resultaat bevindt zich dus net in het bovenste derde deel van de prognosecorridor.
Voor 2023 voorspelt edding een “gematigde” stijging van de inkomsten tot een bandbreedte van €166-€181 miljoen, bij een te verwachten winst van van €3-€6 miljoen verwacht. Het aandeel edding op de aandelenbeurs van Hamburg staat rond de 40 euro, waar het een jaar geleden nog piekte op 61 euro.