De Mercateo Group wist zijn omzet in Europa het afgelopen jaar met negen procent te verhogen, ondanks de zwakke B2B-omgeving. Het bedrijf zette ook de digitaliseringsprojecten in eigen huis voort.
Gezien de beweeglijkheid door de coronacrisis van de B2B-markten, ziet Mercateo een sterke vraag naar zijn platformdiensten. Bedrijven werden ondersteund in het aanbod voor indirecte inkoop, wat de groei bevorderde. Zo sloot Mercateo 2020 af met een omzet van 343 miljoen euro. Zoals het bedrijf aankondigde, versnelde de uitbraak van Covid-19 ook de implementatie van Mercateo’s Unite-platformmodel. Om het aanbod van financiële diensten van Unite uit te breiden, werd Unite Financial Services in 2020 uitgebreid: Unite Financial Services Global GmbH en Unite Financial Services Schweiz GmbH werden opgericht. De pandemie versnelde ook enkele interne veranderingen bij Mercateo die al gepland waren in lijn met het digitale bedrijfsmodel. Enerzijds heeft Mercateo in het eerste kwartaal van 2020 zijn volledige werkomgeving gevirtualiseerd, wat ook de weg vrijmaakte voor het in dienst nemen van zogenaamde remote medewerkers. Hierdoor kon Mercateo zijn rekruteringsbasis uitbreiden met kandidaten van over de hele wereld. Bovendien heeft Mercateo, in tegenstelling tot de markttendens, meer medewerkers aangenomen dan vorig jaar.
In het jaar dat Mercateo haar 20-jarig bestaan vierde, verhuisde het hoofdkantoor ook naar een nieuw pand in Leipzig.