Navigator, het bekende merk voor office paper, bestaat dertig jaar. Dit is een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van de Portugese papierfabrikant The Navigator Company. Reden genoeg om het dertigjarig jubileum luister bij te zetten met een internationale tournee langs vele landen binnen en buiten Europa, onder meer in België te Antwerpen begin oktober. Het decor was een majestueuze, historische locatie, de Botanic Sanctuary, waar ruim dertig relaties uit de Benelux gastvrij werden ontvangen en toastten op het heuglijke feit. 

Navigator is uitgegroeid tot het best verkochte premium papiermerk ter wereld en een referentie voor A4-papier. Navigator, gelanceerd in 1992, is een goed voorbeeld van een product dat is ontworpen en geproduceerd in Portugal en dankzij de uitstekende specs internationaal wordt erkend. Dan gaat het om kenmerken als branding, service, kwaliteit, multifunctionaliteit, technologie, innovatie en respect voor het milieu. Navigator heeft enkele honderden klanten in meer dan 140 landen. 

Duurzaamheidsverhaal 

Al drie decennia lang schrijft het kantoorpapiermerk Navigator een succesverhaal, waarmee The Navigator Company zich naar eigen zeggen heeft ontwikkeld tot de grootste Europese producent van druk- en schrijfpapier. ‘Innovatie is daarbij een belangrijke onderscheidende factor, maar de passie, toewijding en het vertrouwen van onze klanten zijn een sterke drijfveer voor het succes van koploper Navigator’, aldus de Portugese producent. 

‘In een tijd van groeiend wereldwijd bewustzijn over klimaatverandering heeft papier een prominente plaats verworven binnen duurzaamheid en de circulaire economie, gebaseerd op producten gemaakt van natuurlijke, hernieuwbare, recyclebare en biologisch afbreekbare grondstoffen. Elk vel Navigator-papier heeft een duurzaamheidsverhaal te vertellen’, meent The Navigator Company. 

‘Onze toekomstige uitdagingen zijn het vermogen om anders te denken en innovatieve, duurzame mogelijkheden te benutten. Dit heeft altijd deel uitgemaakt van het DNA van Navigator en zal de focus van het bedrijf blijven. Het papiermerk Navigator is een voorbeeld van die inspanningen, waardoor het zijn naam heeft gegeven aan ons bedrijfsmerk. Het merk is de drijvende kracht achter een keten die meer dan zeventig jaar geleden in Portugal is ontstaan.’ 

130 miljoen pakken papier 

Centraal in de missie van The Navigator Company staan mensen, hun levenskwaliteit en de toekomst van de planeet, die zorgen voor de nodige inspiratie. ‘We willen duurzame waarde genereren voor de samenleving als geheel in de zoektocht naar een betere toekomst. Niet alleen door onze resultaten, maar ook met behulp van onze kennis, onze ervaring en de bescherming van natuurlijke hulpbronnen en biodiversiteit. Dit is ook onze focus en inzet voor de toekomst’, luidt de verklaring van de fabrikant. 

Sinds de lancering van Navigator is het concern erin geslaagd om meer dan 130 miljoen pakken papier aan eindgebruikers te leveren. ‘Dit zou niet mogelijk zijn zonder het toegewijde personeel van Navigator en zijn waardevolle klanten en relaties, met wie we samen dit jubileum willen vieren.’ 

X