Pelikan Hardcopy heeft haar sales- en marketingdiensten gebundeld om de voordelen van de multi-brand strategie te maximaliseren. Door samenvoeging van de verkoopmaatschappijen van Hannover (Brand) en Nijmegen (Non-brand) ontstaat een nieuwe verkooporganisatie in het Duitse Moers, die de leiding zal hebben over alle verkopen in Duitsland, Benelux en Nordic. “Op deze manier volgen wij onze strategie en versterken wij onze positie als partner voor onze klanten op verschillende zakelijke gebieden”, aldus Pelikan Hardcopy.
De Franse verkooporganisatie die met succes dit concept als eerste heeft toegepast is verantwoordelijk voor onze sales- en marketingactiviteiten in Zuid-Europa en nu tevens voor de Europese markt.
De belangrijkste redenen voor de keuze van dit kantoor is vanwege de centrale ligging in Europa en de gemakkelijke toegang van de nabijgelegen snelwegen, alsmede de luchthaven van Düsseldorf. “Dit kantoor zal de uitvalsbasis worden voor ons sales- en marketing team uit heel Europa om samen te werken, ideeën te bespreken en onze dienstverlening te verbeteren. Op deze manier hopen we te voldoen aan de groeiende verwachtingen van onze klanten in deze steeds veranderende markt “, zegt Wolfgang Stadler, Managing Director Sales bij Pelikan Hardcopy.