KBM
  • Home
  • Supplies
  • Machines
  • Facilitair
    • Coffee Pro
    • Facilitair
  • Distributie
  • Events
    • BOP Awards – KBM
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM
    • OFM
  • Bedrijven
  • Home
  • Evenementen
  • KBM
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • Supplies
  • Machines
  • Facilitair
    • Coffee Pro
    • Facilitair
  • Distributie
  • Events
    • BOP Awards – KBM
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM
    • OFM
  • Bedrijven
KBM
Home»Bedrijven»Office Centre boedel brengt ruim 3,6 miljoen euro op
Bedrijven

Office Centre boedel brengt ruim 3,6 miljoen euro op

5 april 20232 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Na het faillissement vorig jaar van Office Centre is er er nog veel geld binnengekomen uit de veiling van winkelvoorraden en inventarissen. Dit blijkt uit het tussentijds verslag van de curator, dat deze week is gepubliceerd. Tegenover de opbrengsten stond bijna 1,7 miljoen euro aan kosten. Een deel van de opbrengsten is uitgekeerd aan huisbank en pandhouder ABN AMRO. Ook de leveranciers die hun voorraad hadden verpand kunnen rekenen op een vergoeding. De verrekening daarvan wordt nog bepaald.

In de vijfde verslagperiode heeft de afrekening van de veilingen van de winkelvoorraden- en inventarissen plaatsgevonden. De bruto-opbrengst van de inventaris bedraagt € 1.089.623,62 (inclusief btw). De bruto-opbrengst van de onder eigendomsvoorbehoud geleverde voorraad bedraagt € 142.075,80 (inclusief btw) en van de verpande voorraad € 2.518.519,72 (inclusief btw). Terzake de btw-component van de opbrengst van de verpande voorraad, ter hoogte van € 437.098,46, is de verleggingsregeling door het veilinghuis toegepast. De kosten voor het te gelde maken van de winkelinventarissen en – voorraden bedroegen € 1.689.945,48 (inclusief btw). Grofweg de helft van deze kosten zit op de organisatie, planning en uitvoering van de veilingen in de 32 winkels van NOC. Circa een kwart van de kosten zit op nuts- en ICT-voorzieningen en beveiliging. Het restant van de kosten ziet op het inschakelen van voormalig werknemers van NOC ter ondersteuning van het veilinghuis (waarmee de veilingkosten zijn beperkt) en een kostendekkende boedelbijdrage voor de werkzaamheden van de curator. Na evenredige verdeling van deze kosten over de bruto-opbrengsten, bedraagt de netto opbrengst van de inventaris € 598.611,11 (inclusief btw), van de onder eigendomsvoorbehoud geleverde voorraad € 78.052,78 (inclusief btw) en van de verpande voorraad € 946.511,31 (exclusief btw).

De opbrengst van de inventaris en van de onder eigendomsvoorbehoud geleverde voorraad is ontvangen op de faillissementsrekening. Pandhouder ABN AMRO Bank N.V. heeft de opbrengst van de verpande voorraad ontvangen. Met de leveranciers met een eigendomsvoorbehoud zal worden afgerekend. Een deel van de inventaris van het hoofdkantoor is in de voorgaande verslagperioden eveneens via veilingen te gelde gemaakt. Na aftrek van de kosten bedraagt de opbrengst daarvan € 68.865,23 (inclusief btw). De wijze waarop het restant van de inventaris op het hoofdkantoor te gelde wordt gemaakt is afhankelijk van de verkoop van het onroerend goed.

Over de oorzaak van het faillissement en eventuele verantwoordelijkheid verwacht de curator begin juli een volgend verslag te kunnen uitbrengen.

Lees ook: https://kantoornet.nl/doek-valt-definitief-voor-office-centre-geen-koper-voor-hele-boedel/

#ofm
Vorige artikelMooie cijfers Exacompta Clairefontaine over 2022
Volgende artikel Boekenbon en Primera Cadeaukaart in de prijzen bij verkiezing Giftcard van het Jaar

Gerelateerde berichten

Ambiente zet in 2024 meer in op Office

Drisag wint miljoenencontract om federale overheidsdiensten te faciliteren

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen
Current Month
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Abonnement
  • Adverteren
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!