KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Achtergrond»Officers World sluit voorjaar kantoorbranche af met zomerborrel
Achtergrond

Officers World sluit voorjaar kantoorbranche af met zomerborrel

30 juni 20234 Min leestijd
PHOTO 2023 06 26 11 25 08 voor web
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Alhoewel net deze dag de regen met bakken uit de hemel viel, was er een zonnige sfeer tijdens de zomerborrel van Officers World. In het gloednieuwe Van der Valk hotel in Gorinchem troffen de leden elkaar om het eerste half jaar van 2023 te evalueren, te netwerken en uitgebreid te tafelen. Daarnaast was er een interessante presentatie van Bart Jan Scholte, oprichter van Aptiq. Een compleet nieuw merk in de branche.

Bart Jan Scholte heeft een achtergrond als merkenbouwer en marketeer binnen organisaties als Auping, NestlƩ en Fatboy. Hij startte zijn presentatie met een verhaal over zijn ervaringen als marketeer binnen deze A-merken. Zo konden de aanwezige leden het nodige leren vanuit zijn kennis uit die periode.
De meeste aanwezigen waren vooral benieuwd hoe iemand het aandurfde om het een totaal nieuw merk in deze markt te stappen. Bart Jan Scholte introduceerde dit voorjaar onder de naam Aptiq een merk met fraai vormgegeven lifestyle accessoires voor de werkplek. Te beginnen met een toetsenbord en muis, desk topper, laptop- en monitor standaard. Hij werd vervolgens direct genomineerd voor de BOP Awards in de categorieĆ«n Design en Business Products. De kwalitatief hoogwaardige producten zijn geĆÆnspireerd op de Scandinavische levensstijl en design. Rustige en natuurlijke kleuren, fijne materialen en minimalistische vormgeving. De producten zijn ā€˜soft ergonomisch’, want niet instelbaar. Een bewuste keuze, stelde hij. ā€œDat volstaat voor 80 procent van de Nederlanders.ā€

Zoektocht

De uitstraling was cruciaal bij de ontwikkeling. Er is gekozen voor een Scandinavische flavour qua look en feel. ā€œAaibaar, mooi op je bureau en het moet niet te veel afleiden. Diverse kleuren, de hardlopers die mensen in hun interieur gebruiken. Niet te opvallende kleuren die een huiselijk assortiment vormen. Em RAL kleuren zodat architecten er ook mee kunnen werken. We zijn geen leverancier van producten, maar van concepten voor mensen.ā€
Kwaliteit van de producten was ook essentieel, vertelt hij. ā€œZo ontwikkelden we een stabiele en stevige standaard. Je wilt niet dat je laptop van n paar duizend euro op een wiebelende standaard staat. Zo hebben we een aantal specificaties benoemden en zijn erna gaan zoeken naar leveranciers die dat konden maken.ā€

Aptiq werkt voor distributie en logistiek nauw samenwerkt met Backshop, een bedrijf van een van zijn investeerders Findyour. Via hun magazijn worden de verkochte items verstuurd. Daarnaast helpt Backshop met het opzetten van distributie via de kantoor- en projectinrichters. De marketing richting consumentenmarkt, retail en etail doet Bart Jan zelf.
Het leven als pionier in een nieuwe markt is spannend en soms erg uitdagend, stelde hij. Vooral omdat hij in het verleden als merkenbouwer binnen grote organisaties vooral anderen aanstuurde. Nu moet hij het meeste zelf doen.

Spannend

Het is nu enorm spannend. Ik ben gewend om een merken te bouwen. ā€œMet winkelbezoeken waarbij je soms tegen ā€˜n muur loopt omdat je een nieuwe markt aanboort.ā€
Hij stuit daarbij op de nodige weerstand. Veel partijen hebben al merken die dergelijke producten aanbieden in het assortiment of vinden de prijs (te) hoog. Aptiq positioneert zich dan ook als een premium brand dat vooral als concept verkocht wil worden. Dus minder een losse muis of toetsenbord, maar de hele lijn, vanwege de uitstraling. ā€œIk wil ook niet zomaar overal liggen, maar zoek distributiekanalen waar ik het merk kan tonen als concept.ā€ De leden waren onder de indruk van zijn doorzettingsvermogen en enthousiasme, waarmee hij het merk vertegenwoordigt.
Na zijn presentatie was er een interessante discussie, waarbij vooral de positionering van Aptiq in de markt werd bekeken, alsmede de vraag welke afzetkanalen voor hem het beste zouden werken. Voor zowel de leden van Officers World als voor Scholte leverde dat interessante inzichten op.
Na afloop van de presentatie werd tijdens de borrel en het diner alvast de zomer ingeluid. Voor het najaar staan weer de nodige interessante bijeenkomsten gepland.

www. officersworld.nl

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelT3L Group neemt via Jalema Deense producent geschenkartikelen over
Volgende artikel Groupe Hamelin neemt Pelikan Group over

Gerelateerde berichten

CBS

Tabaks- en gemakswinkels voortaan structureel onderdeel van inflatiemeting CBS

PostNL

PostNL stelt pakketautomaat open voor FedEx

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!