KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM BelgiĆ«
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Supplies»Omzet Bic in stationery groeit 2,5 procent
Supplies

Omzet Bic in stationery groeit 2,5 procent

22 februari 20242 Min leestijd
Omzet Bic in stationery groeit 2,5 procent
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Producent BIC zag zijn netto omzet het afgelopen jaar met 9,2 procent stijgen tot 2,3 miljard dollar.

De divisie Human Expression, waar onder meer de schrijfwaren onder vallen, behaalde een netto omzet van 915 miljoen dollar, een stijging van 2,5%. De marge hier werd verbeterd door hogere prijzen. Voor 2024 mikt BIC om een omzetgroei van 5 tot 7 procent.

De zogeheten EBIT-marge steeg 7,2%, vergeleken met 3% in 2022. De stijging was te danken aan een gunstige prijs/mix, lagere grondstofkosten en investeringen in merkondersteuning, en productie-efficiƫntie. In Europa zorgde de geografische expansie in de oostelijke landen, gecombineerd met de focus van BIC op zijn iconische stationery producten, zoals 4-Colors, voor een groei met midden eencijferige cijfers. De -omzet werd gestimuleerd door een nieuw assortiment 4-Colors, Media Clic en Super Clip. BIC heeft marktaandeel gewonnen in belangrijke landen als Frankrijk en Groot-Brittanniƫ, zowel online als offline, dankzij zijn positionering op het gebied van prijs-kwaliteitverhouding, die steeds relevanter wordt voor consumenten.

De strategische initiatieven van het bedrijf in het kader van zijn Horizon-plan hebben groei en productinnovatie gestimuleerd, met opmerkelijke lanceringen zoals de EZ Reach-aansteker. BIC bestaat uit de divisies Flame for Life (aanstekers), Human Expressions (stationery) Ā en Blade Excellence (scheerproducten).

CEO Gonzalve Bich tijdens een Q& A voor investeerders: ā€œOns iconische assortiment 4-kleurenpennen zal meer assortimenten bieden om aan de behoeften van consumenten in verschillende regio’s te voldoen, inclusief innovaties in het ontwerp van de houder, die mensen van alle leeftijden, vooral kinderen, graag verzamelen. We lanceren een inkt met ultralage viscositeit die zorgt voor een soepele en gelachtige schrijfervaring die langer meegaat en 40% gladder is dan een balpen. De lancering gaat van start in Noord-Amerika, op tijd voor de Back-to-School-campagnes van 2024. We gaan door met Human Expression en herpositioneren ons BIC Kids-aanbod door middel van een nieuwe productpositionering, portfolio-optimalisatie en een nieuwe verpakkingsidentiteit die de wereldwijde merkgroei zal stimuleren. Innovatieve producten zoals tatoeagemarkers en stempels die gemakkelijk aan te brengen en te verwijderen zijn, en viltstiften voor peuters, ontwikkeld met ergonomische inzichten die tegemoetkomen aan de behoeften van kinderen wanneer ze met creatieve activiteiten beginnen.ā€

Lees ook

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelVoor Navigator was 2023 ‘uitdagend’
Volgende artikel Leverancier kantoorbenodigdheden Viking breidt uit naar Ierland

Gerelateerde berichten

Een kant-en-klaar DIY-pakket met hoogwaardige materialen waarin je in het proces de begeleiding vindt die je nodig hebt om het tot een succesvol eindresultaat te brengen.

Creativ Company behaalt buitengewoon succes met het ā€œCreativity in a Boxā€ concept in diverse branches.

Casio fx-82NL: meer dan een standaard rekenmachine Nieuwe verplichtingen voor batterijen vanaf augustus 2025

Nieuwe verplichtingen voor batterijen verkoop vanaf augustus

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!