KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards – KBM
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • Evenementen
  • KBM magazine
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards – KBM
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Achtergrond»Omzet Logitech stijgt dankzij thuiswerken met 76 procent
Achtergrond

Omzet Logitech stijgt dankzij thuiswerken met 76 procent

10 juni 20212 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Logitech boekte in het afgelopen fiscaal jaar dat eind maart sloot een omzetstijging van maar liefst 76 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Hiermee passeerde de Zwitserse fabrikant van computeraccessoires en producten voor videoconferencing de omzetgrens van 5 miljard dollar. De winst verdubbelde in het beste jaar ooit naar 947 miljoen dollar.

De cijfers geven Logitech een indrukwekkend samengesteld jaarlijks groeipercentage van 21,05% in de periode van vijf jaar van 2016-2021.

Logitech’s meest lucratieve bron van inkomsten komt uit de Amerikaanse regio, die goed was voor naar schatting $ 2,2 miljard in 2021. De inkomsten uit de regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) van Logitech kende de hoogste groei na een geschatte omzetgroei van 84% tot een geschatte $ 1,7 miljard.

Netto-inkomen stijgt dichter bij $ 1 miljard ondanks stijging van uitgaven in 2021

Advertentiekosten en kosten voor onderzoek en ontwikkeling (R&D) bereikten hun hoogste niveau in de afgelopen 5 jaar in 2021. De marketingkosten stegen tot $ 450 miljoen in FY 2021 vergeleken met iets minder dan $ 300 miljoen in 2020. De uitgaven voor R&Dstegen tot $ 226 miljoen na een stijging van 27% van de $ 178 miljoen aan R&D-uitgaven van 2020.

Ondanks de recorduitgaven, slaagde Logitech er toch in om zijn netto-inkomsten meer dan te verdubbelen. Het netto-inkomen van Logitech in FY 2021 bedroeg $ 947 miljoen, vergeleken met slechts $ 450 miljoen in 2019.

Terwijl lockdowns kantoren dwongen te sluiten, werden de huizen van mensen hun werkruimten, waardoor de vraag naar consumentenelektronica en randapparatuur toenam. Nu veel grote bedrijven overschakelen naar een hybride werkmodel, zelfs na de pandemie verwacht Logitech dat het zijn sterke momentum in het ‘nieuwe-normaal’ zal voortzetten.

Vorige artikelDe Projectinrichter nieuwe partner Steelcase
Volgende artikel Belangstelling voor overname Office Centre

Gerelateerde berichten

Aantal speelgoedwinkels stijgt voor eerst sinds 2011

Jan Postema promoveert op onderzoek kantoorvakhandel

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen
Current Month
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Abonnement
  • Adverteren
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!