De hele middag was het op de virtuele beursvloer een drukte van belang. Met 61 webinars, 336 bezoekers en meer dan 1.300 contacaten was het een strak georganiseerd evenement, waarbij de dealer bijgepraat werd door de partner leveranciers van Adveo.
Van te voren kregen de ingeschreven dealers een box opgestuurd met versnaperingen voor tijdens de beurs. “Catering is belangrijk tijdens onze beurzen” aldus Robbie Vermeulen, inkoop-merchandising directeur bij Adveo. “We hebben de dealers zo veel mogelijk het idee gegeven dat ze écht op een beurs waren- zoals ze het gewend zijn van ons.”
“Ons Adveo Team heeft de infrastructuur zelf gebouwd” zegt Erwin Snoeker, sales/country director van Adveo. “Een hoogstandje om al die mensen bij de juiste webinars te krijgen, op een manier die klantvriendelijk is en ook werkt. Het was best spannend, maar vanaf het begin van de beurs zagen we dat de mensen hun weg vonden”. Met 336 bezoekers is dit een zeer geslaagd evenement – waarbij er meer dan 1.300 klantcontacten geweest zijn onderling.
Echte beurs nabootsen
Roland Laschet; “Het is een hele uitdaging geweest. Al vroeg in de voorbereidingen zagen we dat de kans op een fysiek event heel klein was. Dus zijn we meteen met een online alternatief aan de slag gegaan. Het meeste hebben we zelf gedaan en het is een heel leuk event geworden dat voor herhaling vatbaar is. Daarbij hebben we geprobeerd om alle elementen van een echte beurs in te passen. Om het gebrek aan catering goed te maken, altijd belangrijk bij onze events, hebben we een snackpakket opgestuurd. En ook hier is content king, de aandacht krijgen en vasthouden.“
“Ik heb van tevoren wel klamme handen gehad”, erkent Erwin Snoeker. “Gaan mensen wel komen? Nou dat is prima gelukt. Ook de leveranciers waren in eerste instantie weifelend, maar zijn nu enthousiast. Ook de klanten hebben heel positief gereageerd, ook mensen van wie je het niet direct verwacht. Er zijn zeker nog zaken voor verbetering vatbaar, niet alle leveranciers waren even goed voorbereidt. De interactiviteit kan nog beter, zodat je je nog meer op een beursvloer waant.”
“Volgend jaar hopen we dat rond deze tijd het virus getemd is en we elkaar weer fysiek kunnen ontmoeten op onze AdveoWorld” zegt Roland Laschet, MD Benelux. “Maar we hebben ook geleerd van dit prachtige project en zullen in de toekomst dit nog meer gaan gebruiken voor het mogelijk maken van ontmoetingen van onze partners, zowel aan leveranciers- als aan klantzijde “.