KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Achtergrond»Online kennisplatform Novaka Academy voor de kantoorbranche live
Achtergrond

Online kennisplatform Novaka Academy voor de kantoorbranche live

5 oktober 20214 Min leestijd
Quantore ALV 4okt2021 5772
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Met een presentatie aansluitend op de ALV van Quantore gaf Novaka-directeur Lieke Vogels maandag 4 oktober het officieuze startsein voor het online kennisplatform van de Novaka Academy. Op dit moment zijn bij Quantore en bij New Office Centre de eerste pilots gestart. Na twee jaar voorbereiding kunnen de eerste cursisten van start met de eerste drie modules.

Het afgelopen jaar heeft Novaka hard gewerkt aan uitbreiding van de Novaka Academy met een online kennisplatform. Met dank aan een subsidie van Stichting Werknemersbelangen, een financiële bijdrage van Stichting Stivako, inhoudsdeskundigen uit de branche en Novaka, onder leiding van directeur Lieke Vogels, staat er nu een degelijk, fris en relevant online leerplatform. Wat Novaka betreft hét middel om kennis in en over onze branche te vergroten, te borgen en samen te brengen.

Inhoud en opzet platform
Het online kennisplatform van Novaka is tot stand gekomen in samenwerking met onderwijsspecialist en ontwikkelaar van e-learning platforms Bespeak en met ondersteuning van inhoudsdeskundigen uit de branche vanuit Quantore, New Office Centre, Office Depot, VWS, Staples en GZ Office Experience. De specialisten hebben zich gebogen over de taxonomie waarmee wordt bepaald wat een deelnemer moet weten en leren over een specifiek onderwerp. Na goedkeuring door de stuurgroep binnen Novaka zijn de eerste lessen ontwikkeld.

Quantore ALV 4okt2021 5661
Novaka-directeur Lieke Vogels tijdens de presentatie gedurende de ALV van Quantore op 4 oktober

Drie kennisboxen
Op dit moment zijn er drie zogeheten kennisboxen klaar:

  • Papermanagement (met alle ins en outs over papier, presentatiemiddelen en papier
    vernietigen);
  • Documentmanagement (inkt/toner, cartridges en printers);
  • Kantoorinrichting (de veilige werkplek, facility- en hygiëneproducten).

In deze boxen staat informatie over verschillende onderwerpen binnen het betreffende
leergebied of de productcategorie. Deze informatie is via didactische middelen omgezet naar
onderwijskundig materiaal. Verder bevat iedere box thema’s zoals duurzaamheid, veiligheid en
ergonomie. In een volgende fase worden nieuwe kennisboxen toegevoegd aan het platform.

Brede didactische opzet
Binnen de e-learningomgeving van Novaka Academy wordt gebruik gemaakt van verschillende
didactische werkvormen die zijn uitgewerkt in tekst, beeld en video om de lesstof op een zo
aantrekkelijk mogelijke manier aan te bieden.
Iedere kennisbox bestaat nu uit 3 lessen met 7 verschillende werkvormen, één case, twee
toetsen en minimaal drie factcards. Een kennisbox neemt ongeveer 3 uur studietijd in beslag. De kennisboxen kunnen verder uitgebreid worden.
Deelnemers aan het platform krijgen een unieke inlogcode en kunnen het voor hen relevante
specifieke lesprogramma volgen in hun eigen tempo. Binnen het platform is eenvoudig de
voortgang van de kennisopbouw te volgen. Bovendien zijn de leerprogramma’s gemakkelijk te
onderbreken en weer op te starten op het punt waar de les is afgebroken.

Eerste pilots
Begin oktober zijn eerste pilots bij Quantore en New Office Centre gestart. Ondertussen worden
de functionaliteiten van het platform uitgebreid.
Novaka is op dit moment ook een ronde langs leveranciers aan het maken, om hen te
enthousiasmeren voor participatie. De leveranciers zullen de generieke basiskennis die nu in
het platform is opgenomen, verrijken met hun vakspecifieke kennis. Uiteraard kunnen
leveranciers hiermee hun eigen content zowel in tekst als in beeld brengen. Zij helpen ons
daarmee het platform te ontwikkelen en de investering die Novaka hiermee doet voor de leden
mede te financieren. De leveranciers mogen hun eigen content ook branden. De productcards zijn als eerste beschikbaar. Dit geeft leveranciers de mogelijkheid om snel kennis van specifieke producten over te brengen of bijvoorbeeld een nieuw product te lanceren of een thema als duurzaamheid te ondersteunen

Uitbreiding en blijven innoveren
Het platform is in de basisversie gereed om aan te bieden aan de doelgroep. De afgelopen
weken heeft Novaka zowel de leveranciers als de deelnemers geïnformeerd over het platform
en met een demo de mogelijkheden laten zien. Sommige organisaties hebben ook een tijdelijke
inlogcode gekregen om het platform uit te proberen. Uit de evaluatie bleek dat iedereen
enthousiast is over de kwaliteit en onderwijskundige waarde van het platform.
De bestaande kennisboxen zijn ontwikkeld rond generieke kennis, die in de volgende fase door
leverancierscontent verrijkt wordt met meer specifieke en gespecialiseerde kennis. Ook deze
kennis kan vorm krijgen in de verschillende didactische middelen, die Novaka heeft ontwikkeld.
Het doel is om een actueel platform te blijven bieden. In het laatste kwartaal van dit jaar breiden
we de kennisboxen verder uit en kunnen we gewenste functionaliteiten laten (door)ontwikkelen,
afhankelijk van prioritering en capaciteit.

Wilt u meer weten over het nieuwe online kennisplatform? Neem dan contact op met
Novaka via: support@novaka.nl.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelWijVerhurenPrinters.nl stapt in verkoop printers en toner
Volgende artikel Otto’s Alles voor Kantoor, Scaldia en Katrin plussen met hygiëneproducten

Gerelateerde berichten

ReadShop Sint-Michielsgestel zoekt nieuwe ondernemer

ReadShop Sint-Michielsgestel sluit na 23 jaar de deuren

Staples Benelux maakt sterke rentree met unieke propositie voor de zakelijke markt albert zwart

Staples Benelux maakt sterke rentree met unieke propositie voor de zakelijke markt

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!