KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Blog»Op bezoek bij: Bas van Hardeveld van Hardeveld werkplek- en projectinrichting
Blog

Op bezoek bij: Bas van Hardeveld van Hardeveld werkplek- en projectinrichting

27 september 20224 Min leestijd
VanHardeveld 11
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Op kantoor, thuis en soms onderweg: hybride werken is de laatste jaren de nieuwe standaard geworden. Hier speelde Hardeveld werkplek- en projectinrichting goed op in de afgelopen tijd. Ze verlegden hun focus van alleen kantoorwerkplekken naar hybride werkplekken. Samen met Veenendaalse ondernemer Bas van Hardeveld, eigenaar van Hardeveld, duiken we dieper in op de trends en ontwikkelingen op dit gebied.

Het ontstaan van Hardeveld

Hardeveld werkplek- en projectinrichting is een echt familiebedrijf. De overgrootvader van Bas richtte het bedrijf 124 jaar geleden op. De ene generatie volgde de andere op. Bas en zijn vrouw namen in 2010 het bedrijf over. En dat doen ze met veel plezier! Bas van Hardeveld licht dit toe. “De afgelopen jaren is er, onder andere door corona, een hoop gebeurd waardoor wij anders tegen de traditionele werkplek aan zijn gaan kijken. Het welzijn van medewerkers, het creëren van ontmoetingsplekken en hybride werkplekken zijn veel belangrijker geworden. Dit gaf ons reden om in 2018 af te stappen van die traditionele kantoorvakhandel. We hebben een nieuw team van jonge mensen die de werkplek en inrichtingstak een volledig nieuw leven in hebben geblazen. Sindsdien staat Hardeveld werkplek- en projectinrichting voor het zo vitaal mogelijk inrichten van het kantoor voor je medewerkers.”

Inspelen op nieuwe veranderingen

Hardeveld is een onderneming die de trends en ontwikkelingen in de markt continu monitort. “Door de komst van corona veranderde alles in een sneltreinvaart. Zo moesten er opeens werkplekken thuis worden ingericht, een switch die veel bedrijven en medewerkers goed is bevallen. Veel bedrijven kiezen dan ook voor een combinatie tussen thuis en op kantoor werken’’, geeft Bas aan. Een andere trend die Bas ziet is dat er sprake is van een gedeeltelijke terugkeer naar het kantoor. ‘’Wij merken dat het kantoor steeds meer verandert naar een ontmoetingsplek waar het gezellig is en medewerkers creatieve sessies hebben met elkaar’’. Toch zijn er ook voldoende bedrijven die merken dat medewerkers liever thuiswerken na de coronacrisis. Hardeveld probeert hierop in te spelen. “Om medewerkers te stimuleren ook naar kantoor te blijven komen vragen bedrijven ons om hulp. Dan realiseren wij een plan om het kantoor aantrekkelijker te maken, denk aan het implementeren van een bedrijfsrestaurant met meer sfeer en beleving. Hierbij houden we ook rekening met hybride werken, veel groen op kantoor, vitaliteit, beweging en duurzaamheid”, legt Bas uit.

Het proces van A tot Z

Aan zo’n project gaan een hele hoop stappen vooraf. ‘’Wanneer wij voor een klant aan de slag gaan, beginnen we bij een stukje ontwerp, de beleving en de identiteit van een kantoor. Om achter de identiteit te komen is het belangrijk om veel gesprekken te voeren met meerdere afdelingen, zodat iedereen evenveel inspraak heeft. Aan de hand van een conceptontwerp moet het nog een beetje eigen gaan worden. “Wij kunnen het wel bedenken, maar uiteindelijk moet een medewerker erin werken. Dit is de reden dat ik ze graag laat meedenken. Door samen ideeën op te doen, kom je tot heel gave dingen”, zegt Bas trots.

Uitdagingen

Bij werkplek- en projectinrichting komen natuurlijk ook de nodige uitdagingen kijken, licht Bas toe. ‘’Het is soms lastig wanneer de bouwwereld het eigenlijk te druk heeft voor het project, een uitdaging die wij zelf niet in de hand hebben maar wel regelmatig voorkomt. Wanneer wij met klanten in gesprek gaan over een renovatie van het kantoor kan het soms 1,5 jaar duren voordat het daadwerkelijk gerealiseerd wordt. Daarnaast zijn de prijzen ook gigantisch en dit kan onze business stagneren, doordat wij in de laatste fase pas relevant zijn met ons meubelstuk. Het ontwerp hebben we dan al wel bedacht en dat is soms een uitdaging.’’

Verwachtingen voor de toekomst

Duurzaamheid, hybride werken en het welzijn van de medewerkers wordt een steeds belangrijker onderwerp in de toekomst. “Een gezonde werkomgeving wordt in de toekomst steeds belangrijker. Daar focussen we ons dan ook op. Hiermee bedoelen we dynamisch werken, denk o.a. aan een sta-zit bureau. Wij denken heel medewerker gericht. Wij geloven niet meer in 1 stoel voor 100 medewerkers, maar wij geloven echt in die individualiteit. Dat ga je in de toekomst steeds meer terugzien en daar spelen we graag op in.”

Vorige artikelGaan we een pittige winter tegemoet?
Volgende artikel BOP Awards: de spanning stijgt…

Gerelateerde berichten

Het is nooit goed of het deugt niet!

Het is nooit goed of het deugt niet!

Nieuwe Primera in Oudenbosch brengt levendigheid én service terug in het dorpshart

Nieuwe Primera Oudenbosch brengt levendigheid én service terug

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!