Tijdens het goedbezochte EOPA Presentation Dinner, georganiseerd door het internationale vakmagazine OPI in het Okura in Amsterdam, zijn begin deze week weer een aantal prijzen uitgereikt aan personen, bedrijven en produkten die er het afgelopen jaar op het internationale toneel uitsprongen. Het event vond gelijktijdig plaats met OPI Partnership 2023, waarbij fabrikanten hun assortiment konden tonen en bespreken met distributeurs en resellers uit heel Europa.
De EOPA 2023 winnaars op een rij
- Business Product of the Year: ACCO Brands EMEA – Leitz Ergo Range
- Wholesaler of the Year:  PBS Holding
- Marketing Campaign of the Year: Pilot Corporation of Europe – So Easy
Highly commended: Avery UK – Think Safe, Work Safe - Marketplace/Platform of the Year: Unite
Highly commended: Amazon - Initiative of the Year: Sylvamo Europe – 2022 Comics Rule!
Highly commended: Lyreco – Lyreco Goodness Supplier Support Programme - Sustainability Excellence – Vendor: Exacompta
Highly commended: The Cheeky Panda - Sustainability Excellence – Reseller: Commercial
- Reseller of the Year: Böttcher
- Vendor of the Year: tesa
- Young Executive of the Year: James Day, Sales & Marketing Director, Durable UK
- Business Leader of the Year: Kenneth Borup, CEO, Lomax
- Industry Achievement: Dr Benedikt Erdmann, Group CEO, Soennecken
De jury telde ook diverse Nederlandse branchegenoten, Dennis Albers ( Hoofd inkoop en category Management, Quantore), Paul Gouka (VP EMAC & International Sales, ACCO Brands) en Pieter Wolters (VP, EU Vendor Management & Procurement Director, Head of Merchandising & Procurement Benelux, Staples Solutions)