KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Inrichting»Orgatec schrapt zaterdag in 2024
Inrichting

Orgatec schrapt zaterdag in 2024

31 augustus 20234 Min leestijd
De kantoormeubelindustrie beleeft momenteel een veeleisende fase, gekenmerkt door een groot potentieel en diverse uitdagingen. Volgens onderzoek van deDuitse indusrie associatie IBA (Industrieverband Büro und Arbeidswelt) steeg de omzet uit de productie van kantoormeubilair in de eerste helft van het jaar met 3,7 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Ook de exportmarkt groeide met vier procent. Het exportaandeel bleef onveranderd ten opzichte van de eerste helft van 2022 op 26 procent.
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

De tweejaarlijkse internationale vakbeurs Orgatec over presenteert zich in 2024 met een nieuw het thema ‘De toekomst van werk.’ Ok het beursconcept is aangepast aan de veranderende eisen van de wereld van werk . Een dag korter, een nieuwe halindeling, uitgelichte thema’s en digitale innovaties . Zo biedt Orgatec volgend jaar exposerende bedrijven en bezoekers een thematisch, evenementgerichte en efficiënte beursbeleving.

De moderne werkwereld is onderhevig aan voortdurende veranderingen – er zijn voortdurend nieuwe invloeden op het ontwerp van de toekomst van werk. Bijgevolg veranderen ook de vereisten voor beurzen. Om recht te doen aan deze ontwikkeling werd in samenwerking met het Industrieverband Büro und Arbeitswelt e.V. (IBA) een uitgebreide reeks enquêtes gehouden onder beursbezoekers. Het doel was om de veranderende behoeften van bezoekers in kaart te brengen.

Meer focus

“Op basis van de resultaten van de enquête hebben we in nauwe samenwerking met IBA het concept van ORGATEC aangepast. In 2024 zal de beurs zich richten op essentiële onderwerpen uit de branche, de discussie ter plaatse en in de aanloop naar de beurs intensiveren en bijzondere nadruk leggen op netwerken en persoonlijke uitwisseling tussen deelnemers”, zegt Matthias Pollmann, hoofd beursmanagement bij Koelnmesse. Helmut Link, voorzitter van de IBA, voegt hieraan toe: “Naast het groeiende belang van de dialoog ter plaatse, toonde de bezoekersenquête ook aan dat onze stakeholders de beurs zien als een kans om verschillende benaderingen van nieuwe vormen van werken van dichtbij mee te maken. Dit betekent dat ORGATEC een belangrijk evenement is en blijft voor onze industrie.”

Interactieve ontmoetingsplaats

Het hart van de gereorganiseerde beurs wordt gevormd door de Focus Areas, centraal gelegen in elke hal, met hun eigen aandachtspunten en belevingswerelden. Deze gebieden behandelen onderwerpen die relevant zijn voor de doelgroep en bieden beursdeelnemers een holistisch inzicht in de nieuwste trends en ontwikkelingen met betrekking tot de toekomst van werk. Met dit innovatieve marktplaatsconcept wordt ORGATEC 2024 een interactieve ontmoetingsplaats voor ideeën, uitwisseling en het vormgeven van de werkwereld van morgen. Bezoekers kunnen zich ook verheugen op een bijzonder hoogtepunt in de vorm van IBA’s “Wherever Whenever – Work Culture Festival” in hallen 6 en 9 – een plek voor inspiratie en dialoog over de toekomstige werkcultuur.

Nieuwe halindeling

Dankzij de centraal geplaatste Focus Areas zullen de exposantenstands in de toekomst gegroepeerd zijn rond deze highlight thema’s. Bovendien wordt het gebied uitgebreid met de hallen 4.2, 5.1 en 5.2 en wordt de hele Zuid-Noord Boulevard ontsloten. De planning van de hallen wordt voor ORGATEC 2024 dus volledig geherstructureerd en maakt een geoptimaliseerde en themagerichte begeleiding van de bezoekersstromen, een vereenvoudigde oriëntatie voor de beursdeelnemers en een uitbreiding van de expositieruimte mogelijk.

Bezoekers en exposerende bedrijven zullen ook een culinaire innovatie ervaren: een herzien en vernieuwd cateringconcept zal zorgen voor een gevarieerd aanbod van eten en drinken van hoge kwaliteit.

Digitale meerwaarde

Met de nieuwe ontwikkeling “Lead+Meet” kunnen exposerende bedrijven voortaan rechtstreeks in contact komen met hun doelklanten. Met behulp van criteria als interesses, branche en herkomst kwalificeren exposanten de voor hun bedrijf relevante bezoekers, die op hun beursapp een geïndividualiseerd bericht ontvangen. Vervolgens worden ze via de geïntegreerde indoornavigatie naar de stand van de exposant geleid. De innovatieve technologie “Post-Fair-Leads” stelt exposerende bedrijven ook in staat om met specifieke doelgroepen te communiceren, waarmee relevante en voorheen onbereikte klanten ook na de beurs direct kunnen worden aangesproken. Met het dynamische logistieke managementsysteem “eSlot” profiteren exposanten van extra digitale voordelen. De geoptimaliseerde routingtechnologie maakt een snelle en efficiënte opbouw en demontage van de beursstands mogelijk en zorgt voor soepele processen.

De digitale opties maken het voor exposanten ook gemakkelijker om zich voor te bereiden en op te bouwen. De reserveerbare e-slots voorkomen wachtrijen van vrachtwagens aan de poorten en zelfs als iemand zich realiseert dat hij te laat gaat komen, wordt het e-slot voor binnenkomst automatisch verplaatst door de app zodat hij een nieuw toegangsslot krijgt wanneer hij daadwerkelijk voor de poort van het expositiecentrum staat. Dit is echt een goed systeem dat we – toegegeven – zeker nog wat beter moeten uitleggen zodat het nog meer en efficiënter wordt gebruikt.

Koelnmesse – Wereldwijde inspiratie voor wonen, werken en openbare ruimtes

ORGATEC – Arbeit neu denken, Köln 22.10. – 25.10.2024

Vorige artikelHans Loeve verkozen tot Boekverkoper van het Jaar 2023-2024
Volgende artikel Ter overname aangeboden, klassieke schrijfmachines

Gerelateerde berichten

Ahrend boekt duurzame vooruitgang ondanks omzetdaling inrichting kantoor

Ahrend boekt duurzame vooruitgang ondanks omzetdaling

ComfortRead van BakkerElkhuizen vergroot leescomfort en werkplezier

ComfortRead van BakkerElkhuizen vergroot leescomfort en werkplezier

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!