De vakbeurs lokte liefst 1485 bezoekers naar de Brabanthal. Dat zijn er ruim 80 meer dan de jubileumeditie van 2016. Ook qua exposanten haalde de beurs een recordaantal: 92 deelnemende bedrijven palmden de Brabanthal in met de meest uiteenlopende producten uit de papier- en kantoorwarenbranche. Omwille van de grote bezoekersaantallen en op vraag van de deelnemers, werd de lay-out van de beurs aangepast. De stands werden verspreid over de volledige Brabanthal, terwijl de registratie plaatsvond in een aparte container aan de ingang van het gebouw. Resultaat: een betere bezoekersflow voor alle deelnemers.
Aandacht voor zaken én families
Leveranciers stelden hun collecties, nieuwigheden en toppers voor aan een enthousiast publiek van inkopers. Op zondag brachten heel wat mensen hun familie mee. De vrijwilligers van SOS Kinderdorpen animeerden de kleinsten met knutselwerkjes, tekenateliers, glittertatoeages en een heuse goochelshow.
Awards
Een van de toppunten van de vakbeurs is de uitreiking van de Paper Show Awards: de bekroning van producten die uitblinken op creatief, innovatief, functioneel of ecologisch vlak. De Awards worden toegekend door een vakjury in samenwerking met Script (PMG Editions). 81 producten dongen mee naar een prijs in de categorieën kantoormachines, kantoorwaren, papierwaren, schrijfwaren, wenskaarten en eco.
De winnaars:
Kantoormachines: Newell Brands – Dymo MobileLabeler
Kantoormateriaal: Wyffels – trodat Professional 4.0
Papierwaren: Exaclair – Secret Stick’ – Maildor Clairfontaine
Schrijfwaren: Turbel – Twiggy Blade Curved Scissors – Plus
Wenskaarten: IDC – Lovi
Paper Show 2017 ECO Award: Wyffels – trodat Professional 4.0
Promoties
Inkopers die bestellingen plaatsten bij exposanten die deelnamen aan de chequeboekactie, genoten flinke kortingen en promoties. Bovendien werden er twee prachtige fietsen verloot ter waarde van 1000 euro.
De beslissing van Bosta om de Paper Show jaarlijks te organiseren, werpt duidelijk zijn vruchten af, meent de organisatie. “Leveranciers krijgen de kans om hun merken in de verf te zetten en producten te tonen waarmee ze inspelen op de actualiteit. Voor inkopers is de beurs hét moment om lucratieve zaken te doen. En zowel deelnemers als bezoekers zijn het over één ding eens: qua organisatie en sfeer is de beurs onovertroffen.”