KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Achtergrond»Paper Show 2024: Elk merk dat er toe doet is aanwezig
Achtergrond

Paper Show 2024: Elk merk dat er toe doet is aanwezig

11 december 20235 Min leestijd
Paper Show 2024: Elk merk dat er toe doet is aanwezig
Paper Show 2024: Elk merk dat er toe doet is aanwezig
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

De voorbereiding voor de 28e editie van de Paper Show begin 2024 verloopt op rolletjes. Het zal weer volle bak zijn in de Nekkerhal te Mechelen. Organisator Bosta hoopt ook meer Nederlandse bezoekers te trekken door een intensieve, gerichte campagne die de urgentie van de Paper Show benadrukt. Elk merk dat er toe doet, is aanwezig op de beursvloer. Naast een breed aanbod van producten en nieuwigheden, wordt traditiegetrouw het verblijf van de bezoeker op de Paper Show zo aangenaam mogelijk gemaakt. Wat kunnen we allemaal verwachten?

De inschrijvingen voor Paper Show verlopen voorspoedig, nog sneller dan bij de vorige editie, stelt Kathleen Bosteels, secretaris-generaal Bosta. ‘Het overgrote deel van het vloeroppervlak is al ingevuld met exposanten. De laatste twee maanden voor de start van de beurs komen er altijd nog partijen bij, dus verwachten we weer een volle bak. Er zitten ook verschillende leveranciers die terug zijn van weggeweest. Dat is een goed signaal. We zijn ook op zoek naar exposanten die zorgen voor een diverser aanbod voor de vakhandel en wederverkopers. Daar zitten mooie parels tussen.’

Groot aanbod merken

Belangrijk is dat de traditionele fabrikanten en groothandels, die ongeveer 95 procent van de markt vertegenwoordigen, ook weer van de partij zijn. ‘Zij brengen natuurlijk ook nieuwigheden en nieuwe producten mee. Naast het bestaande productaanbod is dat ook de reden dat de bezoeker graag naar Mechelen komt.’

Achter de ruim zeventig standhouders zitten nog veel meer merken. ‘Als je het overzicht hiervan ziet, dan kun je stellen dat we een heel relevante beurs zijn, ook voor de Nederlandse bezoeker. Elk merk dat er toe doet op onze markt, is aanwezig op de beursvloer met een eigen team. En niet alleen vertegenwoordigd door Belgische accountmanagers, maar ook steeds meer het Nederlandse gezicht achter het merk. Dus onze noorderburen kunnen in veel gevallen hun eigen vertegenwoordiger uit de regio aantreffen’, benadrukt Bert Lippens, voorzitter van Paper Show.

Waarom zou je als Nederlandse vakhandel naar de Paper Show gaan? Aldus Lippens: ‘Een eerste reden zou kunnen zijn dat je in Nederland niet goed terecht kunt omdat er een stuk leemte is ontstaan in het Nederlandse vakbeurslandschap. We worden ook wel eens het equivalent van het vroegere Paperworld genoemd en dat zijn we in feite ook. Twee volle beursdagen aan het begin van het jaar, inspireren, oriënteren voorbereiden, laatste trends, nieuw aanbod, voldoende reden om naar Mechelen af te reizen.

Bovendien is de Paper Show, anders dan Nederlandse beurzen, nog een echte ‘schrijfbeurs’, waar bezoekers orders plaatsen. Dat kan ook niet anders met de aantrekkelijke kortingen en promoties die de exposanten aanbieden. Het gaat dus om concreet zaken te doen. Dit zit er al jaren in en komt steeds meer naar voren. Bezoekers waarderen ons dan ook hiervoor. Ook voor de exposanten is het interessant omdat ze zeer veel klanten kunnen ontmoeten gedurende de twee beursdagen. Een win-win situatie dus.’

Meer Nederlandse vakhandel

De organisatie van de Paper Show schenkt al enkele jaren aandacht aan de potentiële Nederlandse bezoeker.

‘Vorig jaar hebben we dat concreet vormgegeven door mailings richting ondernemers te sturen, met behulp van organisaties als Libris, die de schouders er flink heeft ondergezet, en Quantore, die haar leden heeft geënthousiasmeerd voor de beurs. Ook partijen als Primera en Audax hebben er aandacht aan geschonken. We hebben allerlei belangrijke partijen achter ons staan en dat heeft zijn vruchten afgeworpen door de stijging van het bezoekersaantal, vooral Nederlanders. We hebben dan ook een beroep gedaan op de Nederlandse salesteams van exposanten om hun klanten warm te maken voor de Paper Show’, vertelt Tom Smet, de nieuwe voorzitter van Bosta.

De beurs zelf kent ook een aantal nieuwigheden. De ingang van de Paper Show in de Nekkerhal wordt verplaatst zodat de beursruimte wat behaaglijker is bij lage temperaturen zoals bij de vorige editie. Verder krijgt het restaurantgedeelte, een onmisbaar onderdeel van de beurs, een prominentere plaats om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.

Duurzaamheid staat steeds hoger op de agenda. Ook beursorganisatie Bosta gaat hierin mee.
Lippens: ‘We willen als beurs afval en verspilling vermijden. Daarnaast willen we met Responsible Office hierbij een rol spelen en meer stappen maken op het gebied van duurzaamheid. Op de beursvloer zullen alle deelnemers van Responsible Office een extra aanduiding krijgen.’

Verder zijn de vastigheden als het befaamde chequeboek met promoties, de samenwerking met SOS Kinderdorpen, kinderanimatie en -opvang op zondag, de uitreiking van de Paper Show Awards (dit keer in een nieuw jasje gehuld) en de tombola weer te vinden. Uiteraard zijn de parking en de uitgebreide catering ook helemaal gratis.

Lippens tot besluit: ‘Ons gevoel over de beurs is heel positief. Dit soort initiatieven zijn nodig om iedereen zin te geven in de start van het nieuwe jaar. Kick-off, frisse start, nieuwe ideeën, mogelijkheden en kansen. Dit moet vooropstaan in de business. De Paper Show is daarvoor het gedroomde podium.’

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelEuropel verhuist naar Breda om aan groeiende vraag te voldoen
Volgende artikel Ambiente Working 2024 focust op sterke merken

Gerelateerde berichten

Jalema

Doek valt voor Jalema, eigenaar hoopt op doorstart

Novaka inspireert leden en leveranciers rond duurzaamheid

Novaka zoekt betrokken ondernemers voor versterking bestuur

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!