PASELL heeft de afgelopen twee jaar het roer omgegooid. Het bedrijf heeft deze periode benut om zich te oriënteren op de nabije toekomst en waar de behoeften van de retailers liggen. Ondertussen zijn er ook nieuwe unieke stationery-producten gelanceerd. Eigenaren Pascal Veen en Marcel Kort vertellen over hun weg naar succes.
Voor meer informatie zie of klik www.pasell.nl
PASELL, in 2010 opgericht door Pascal Veen, is al jaren een ervaren specialist op het gebied van gifts & stationery en kalenders. De groothandel/uitgever onderscheidt zich door een uitgebreid commercieel retail-assortiment. De eigen uitgaves van ‘PASELL Publishing’ worden onder meer in de Benelux verkocht en naar overige landen geëxporteerd. Een jaar geleden is Marcel Kort, mede-eigenaar van Likes Shopping, ingestapt. Hij heeft veel ervaring in de markt van gifts, die complementair is aan de expertise van Veen in wenskaarten en stationery. Bovendien is er synergie op het gebied van logistiek, administratie, sales en marketing. ‘Door deze samenwerking heeft PASELL meer potentie om door te groeien. Ook kunnen we nog meer onderscheidend de markten benaderen’, meent Veen. ‘Dat bij elkaar opgeteld maakt ons een sterke interessante partij in de Benelux en daarbuiten.’
Import nieuwe Engelse 3D wenskaarten
PASELL importeert verschillende nieuwe wens-kaarten-merken. Zo is het bedrijf in 2020 distributeur geworden van het bekende merk ‘Second Nature’ 3D pop-up wenskaarten. En dit jaar is het wereldberoemde merk ‘Santoro Londen’, specialist en marktleider op het gebied van 3D pop-up wenskaarten toegevoegd aan het uitgebreide wenskaarten-assortiment. ‘Met deze twee grote merken hebben we het grootste aanbod van luxe 3D pop-up wenskaarten in de markt’, aldus Veen.
Import nieuwe jaarkalenders 2023
Dit jaar is PASELL gestart met het importeren van jaarkalenders. Het Amerikaanse merk ‘Lang calendars’ is toegevoegd aan het portfolio van de groothandel. Het betreft een unieke range van luxe jaarkalenders, stationery en puzzels. ‘Lang heeft vooral veel potentie om de boek- en kantoorvakhandel meerwaarde te bieden’, vertelt Kort. ‘Er zijn bijvoorbeeld mensen die al decennia de nieuwe Lang-kalenders jaarlijks (ingelijst) aan de muur hebben hangen. Het merk Lang is voor de boek- en kantoorvakhandel een echte primeur. Hiermee kan de retailer nieuwe business creëren met tevreden klanten die elk jaar terugkomen en vragen naar de nieuwe Lang-kalenders.’ Daarnaast heeft PASELL het nieuwe merk ‘Red Robin Publishing’ aan het kalendersegment toegevoegd. Deze jonge kalenderuitgever heeft een ruim aanbod in wall-jaarkalenders (30 x 30 cm).
Waarom PASELL?
Waarom zou een klant voor PASELL kiezen? ‘Wij kunnen met onze knowhow en krachtenbundeling, creativiteit en elkaars perfecte aanvulling unieke producten aanbieden. Bovendien kunnen we snel schakelen en inspelen op de behoeften van de retailer, die op zoek is naar artikelen die niet op elke hoek van de straat te vinden zijn.’
Vakbeurzen 2022
PASELL is vertegenwoordigd op verschillende vakbeurzen, zoals Spotlight Event in Rosmalen (18-20 september 2022) en de Buchmesse in Frankfurt (19-23 oktober 2022).
Haasbeek Herenhof happy met collectie van PASELL
Eigenaar Annelize Haasbeek van Haasbeek Herenhof in Alphen aan den Rijn werkt sinds 2014 samen met PASELL. ‘Pascal Veen stond met wenskaarten op een beurs en we vonden die toen meteen erg mooi. We hebben bijna de hele collectie van PASELL in onze schappen liggen. De wenskaarten, vooral de 3D pop-up versies, lopen momenteel uitstekend.’ Haasbeek is vol lof over de samenwerking met PASELL. ‘We hebben korte lijnen. PASELL houdt de trends goed in de gaten en komt vaak met opvallende nieuwe producten, waarmee we ons kunnen onderscheiden.’ www. haasbeek.nl