De in Maleisië gevestigde Pelikan Group heeft het boekjaar 2020 net als vorig jaar met een positief resultaat afgesloten. Het leeuwendeel van omzet en winst werden in Duitsland geboekt.

Voor 2020 genereerde het een omzet van circa 196,9 miljoen euro en een jaarresultaat van circa 2,3 miljoen euro. Het positieve resultaat van vorig jaar van zo’n 1,8 miljoen euro zou zo volgens de informatie opnieuw met 27,8 procent kunnen worden verhoogd. Met name de vestiging in de belangrijkste Duitse markt kan terugkijken op 2020 “met de beste bedrijfsresultaten van de afgelopen jaren”. Met een netto-omzet van 134,8 miljoen euro werd een resultaat behaald van 5,9 miljoen euro.
 

Positief

“Voor het boekjaar 2021 varen we momenteel een positieve koers uit voor het schoolseizoen, mede dankzij onze creatieve innovaties zoals de “Kreativfabrik”, de “griffix” schoolkring en de “ilo” vulpen. We kunnen er daarom van uitgaan dat ons bedrijf zich dit jaar verder zal blijven ontwikkelen ”, zegt Claudio Esteban Seleguan, Managing Director van Pelikan Vertriebsgesellschaft / CEO van de Pelikan Group, en voegt eraan toe: “De ontwikkeling en verdere uitbouw van onze sterke merken zijn de focus van het bedrijf en zorgen voor stabiliteit, oriëntatie en vertrouwen bij onze handelspartners en consumenten. We kijken met vertrouwen naar de toekomst.”

X